همشهری آنلاین : رییس سازمان آموزش و پرورش در مراسم تاسیس انجمن تیر و کمان آموزشگاه‌های کشور که با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسوولان ورزشی در دبیرستان مطهره شاهد منطقه 16 برگزار شد

از اختصاص سه هزار آموزشگاه ورزشی به معلمان و دانش‌آموزان از تابستان امسال خبر داد. به گزارش ایسنا، دکتر ذکریا یازرلو در این مراسم گفت: بر اساس سیاست وزارت آموزش و پرورش و همچنین تاکید بر اهمیت ورزش در مدارس کشور تمامی دانش‌آموزان ضمن آن که به مهارت‌های ورزشی تجهیز می‌شوند باید در پایان دوره تحصیلی خود در یک رشته ورزشی متخصص باشند.

وی افزود: در شهر تهران هم اکنون 23 استخر در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار گرفته است. همچنین برای دریافت خدمات بیشتر فرهنگیان و دانش‌آموزان شهر تهران از امکانات ورزشی بیش از 100 ورزشگاه و سالن ورزشی استاندارد از هم اکنون کارهای اداری آن آغاز شده است.

دکتر یازرلو تصریح کرد: هم اکنون 17 هزار و 500 معلم ورزشی در کشور فعالند و از مهر امسال با جذب 20 هزار نیروی ورزشی متخصص شاهد صحنه متفاوتی در ورزش مدارس کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش شهر تهران در راستای خدمات رسانی بیشتر و توسعه ورزش از تیر ماه امسال و با اتمام سال تحصیلی و افزایش اوقات فراغت دانش‌آموزان و معلمان سه هزار آموزشگاه استاندارد شهر تهران را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد و در این آموزشگاه‌ها، هشت بسته برنامه ورزشی و مربیان متخصص در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار می‌گیرند. 

 در این مراسم وزیر آموزش و پرورش با تیراندازی نمادین خود انجمن تیر و کمان را که دومین انجمن تخصصی بعد از رشته فوتسال در آموزشگاه‌های کشور است، رسما افتتاح کرد.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم به سه قهرمان ملی و المپیک این رشته که یکی از آن‌ها یک دانش‌آموز دختر بود، لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد و مراسم با برگزاری مسابقه تیراندازی و انتخاب نفرات اول تا سوم به اتمام رسید.

کد خبر 105838

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز