یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش با بررسی نظرات کارشناسی فعالان اقتصادی و هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان‌، فعالیت‌‌های این صندوق را بازتعریف می‌کند

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط  عمومی وزارت آموزش وپرورش، حمیدحاجی بابایی، روزیکشنبه در مراسم یازدهمین سالگرد فعالیت موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان در جمع هیات امنای این صندوق و جمعی از کارشناسان اقتصادی با اشاره به نیاز این صندوق به بازتعریف خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد نظرات کارشناسان اقتصادی را به منظور یک تعریف جامع با مشخص شدن چشم‌انداز و دورنمای فعالیت‌های آن به دقت مورد بررسی قرار دهد که این موضوع در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی است.

وزیر آموزش و پرورش مساعدت به فرهنگیان را از مهم‌ترین اهداف صندوق دانست و افزود: هر چند افزایش میزان سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال از اهداف مهم صندوق ذخیره فرهنگیان است ولی مهم‌ترین هدف آن کمک به فرهنگیان و ایجاد ذخیره‌ای برای بعد از بازنشستگی آنهاست.

حاجی بابایی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر لزوم کاهش تصدی‌گری دولت در فعالیت‌های مختلف گفت: با توجه به توان بسیار بالای اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان، باید به گونه‌ای سیاست‌های کلی این اصل به کار گرفته شود که بیشترین سود عاید معلمان شود و این کار نیاز به کار کارشناسانه عمیق دارد.

وی اقدامات انجام شده در صندوق ذخیره فرهنگیان در دو سال اخیر را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: عدم اطلاع‌رسانی صحیح از اقدامات انجام شده جزو نقایص صندوق ذخیره به شمار می‌رود و لازم است در این زمینه شفاف‌سازی شود.

وزیر آموزش و پرورش از اتکاء فعالیت‌های صندوق به پول فرهنگیان انتقاد کرد و افزود: اتکاء به پول واریزی معلمان برای فعالیت‌های صندوق، اقتصادی نیست و لازم است در این زمینه اقدامات کارشناسی انجام شود.

حاجی بابایی با اشاره به اختصاص 12 درصدی بودجه عمرانی به تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: ایجاد فضای بانشاط در مدارس برای تربیت نیروی انسانی کارآمد و تولیدکننده علم، از شاخصه‌های مهم پیشرفت کشور است.

لازم به ذکر است؛ صندوق ذخیره فرهنگیان در سال 74 با تصویب مجلس شورای اسلامی و به منظور ارتقاء معیشتی و رفاهی فرهنگیان و افزایش قدرت مالی دوران بازنشستگی آنها ایجاد شد.

گفتنی است؛ مانده سهم الشرکه اعضاء صندوق (شامل سهم عضو، کمک دولت و سود) تا پایان دوره مالی منتهی به پایان شهریور 88، با 735 هزار و 858 نفر  عضو بالغ بر 10 هزار و 272 میلیارد ریال می‌باشد.

کد خبر 108592

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز