دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین : مدیرکل توسعه مدارس و مراکزغیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: به فرزندان ایتام مشغول به تحصیل در مدارس غیردولتی تخفیف شهریه داده می شود.

به گزارش ایسنا، حافظی در جلسه شورای هماهنگی موسسان مدارس و مراکز غیردولتی لرستان با بیان اینکه دانش‌آموزان مشمول طرح رافع از پرداخت شهریه معاف می شوند، افزود: وزارت آموزش و پرورش در این راستا 112 میلیون تومان برای یکهزار و 203 دانش آموز مشمول طرح رافع در استان پرداخت کرده است.

وی همچنین تاسیس شورای هماهنگی موسسین مدارس و مراکز غیردولتی را اقدامی تاثیرگذار در جهت رفع مشکلات این بخش عنوان کرد و متذکر شد: ماهیت مدارس و مراکز غیر دولتی، بخش خصوصی است و نباید در خصوص این مدارس نگاه دولتی و انتظار کمک صرف از دولت را داشته باشیم.

مدیرکل توسعه مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش انجام گزینش و برگزاری دوره های ضمن خدمت از نیروهای آزاد مدارس و مراکز غیردولتی را ازبرنامه های پیش رو وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد.

وی از فقر جدی کتاب در کتابخانه مدارس غیردولتی انتقاد کرد و بیان داشت: باید نیاز دانش آموزان به کتاب را رفع کرد تا جهشی در این زمینه صورت گیرد.

حافظی در خصوص بیمه معلمان آزاد شاغل در مدارس غیردولتی کشور اظهار داشت: با ایجاد صندوق حمایت از موسسان این مدارس، حق بیمه معلمان به صورت 10 درصد سهم کارفرما بوده که صندوق تامین می کند و 13 درصد از طریق موسس و 7درصد نیز توسط معلم پرداخت می شود.

در ادامه قاسم نیا، رئیس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش لرستان گفت: 30هزار دانش آموز در 510 مدرسه غیردولتی استان مشغول به تحصیل هستند. 

 وی به برنامه های انجام گرفته در مدارس غیردولتی اشاره کرد ویادآور شد: طرح های طیبات، رافع، گفتمان دینی و همتا در مدارس غیردولتی لرستان اجرا شده است.

کد خبر 108091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز