همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش گفت: به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) تمام قراردادهایی که با شرکت‌های خدماتی با سرایداران منعقد شده، از این پس لغو و در قالب قراردادی جدید با آموزش و پرورش برای آنها منعقد می‌شود.

به گزارش ایسنا، حمید رضا حاجی بابایی در گردهمایی مشترک مدیران کل و معاونین پرورشی و تربیت بدنی استان‌های کشور در اردوگاه باهنر برگزار شد، گفت: بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش از این پس کلیه قرار داد افراد خدماتی با مدارس لغو می‌شود و کسانی که به هر عنوان خدماتی به آموزش و پرورش ارائه می‌کنند با آنها قرار داد کار معین بسته می‌شود.

وی تصریح کرد: مقررات باید عینا رعایت شود و به سمتی حرکت کنیم که از این پس در آموزش و پرورش هیچ نیروی بدون کد کار نکند و حضور و کار تمام نیروها در تمام قسمت‌های آموزش و پرورش و مدارس باید با کد انجام شود. 

 وزیر آموزش و پرورش درباره بیمه طلایی همچنین یادآور شد: در بخشنامه‌های پیشین وزارت آموزش و پرورش ابهاماتی وجود داشت و فرهنگیان فکر می‌کردند که باید 12 هزار تومان در ماه بپردازند در حالی که میزان پرداختی فرهنگیان برای بیمه طلایی 6 هزار تومان در ماه است که از حقوق آنها کسر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و 300 هزار نفر برای بیمه طلایی ثبت‌نام کرده‌اند و والدین فرهنگیان نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند.

حاجی بابایی همچنین از تحت پوشش قرار گرفتن افراد تحت تکفل بازنشستگان فرهنگی در بیمه طلایی خبرداد و گفت: تاکنون 150 هزار نفر نیز در این بخش تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند. 

 وی در ادامه درباره استخرهای شنا نیز عنوان کرد: به تمامی استان‌ها اعلام شده است تا استخرهای آموزش و پرورش در اختیار دانش‌آموزان و معلمان باشند و همه شهرستان‌های استان باید یک استخر مشترک با آموزش و پرورش و استانداری داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در مراکز استانهای بیش از 500 هزار نفر باید دو استخر وجود داشته باشد.

وی درباره ایجاد دارالقران‌ها در مدارس نیز گفت: در هر استانی که به هر میزانی دارالقران تاسیس یک تا دو میلیون علاوه بر سرانه‌های که به آنها داده می‌شود، کمک خواهد شد و شیوه اجرایی و اداره آنها باید توسط استانها تایید شود.

حاجی بابایی درباره بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان نیز خاطرنشان کرد: تاکنون 850 میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده‌ایم که 400 میلیارد تومان از این مبلغ برای بازنشستگان پرداخت شده است. ما همه امکانات را آماده کردیم که هیچ گونه بدهی به فرهنگیان نداشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: هر تعداد نفری که متقاضی بازنشستگی پیش از موعد باشند، پاداش خدمت آنها تنها از محل منابع داخلی خود استانها باید پرداخت شود و وزارت آموزش و پرورش همچنین مجلس هیچ گونه مبلغی را در نظر نگرفته است، لذا اگر استانی با بازنشستگی نیروی موافقت می‌کند این بدان معناست که توان پرداخت پاداش پایان خدمت آن که 18 میلیون تومان است دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 9 نفر دارای 30 سال خدمت در آموزش و پرورش هستند که اگر هر کدام از آنها بخواهند در آموزش و پرورش بمانند و بازنشسته نشوند، می‌توان از آنها استفاده کرد. 

 حاجی بابایی همچنین در پایان درباره آزمون استخدامی نیز تصریح کرد: این آزمون بزرگترین آزمون وزارت آموزش و پرورش است که در آن بیش از 600 هزار نفر برای اولین بار شرکت کرده‌اند که این آزمون بعد از ظهر روز جمعه به صورت همزمان در کشور برگزار خواهد شد.

کد خبر 108209

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز