سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: از سال تحصیلی آینده مراکز پیش دانشگاهی با دبیرستان‌ها تجمیع می‌شوند و شرط معدل برای دوره پیش دانشگاهی حذف خواهد شد.

 حمیدرضا حاجی بابایی در حاشیه مراسم تجلیل از ایثارگران فرهنگی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر در خصوص تغییر ساختار آموزش و پرورش گفت: آموزش وپرورش تغییر ساختار را بدون قانون انجام نخواهد داد.

وی افزود: از نظر ما اینکه تغییر ساختار آموزش و پرورش از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی قانون شود فرقی نمی‌کند و ما آمادگی لازم را برای اجرای این قانون از سال تحصیلی آینده داریم.

وی تاکید کرد: برای ساختار جدید آموزش و پرورش جلسات متعددی با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس داشتیم و اعضای این کمیسیون نیز نظر موافقی با تغییر این ساختار دارند.

حاجی بابایی گفت: ما هیچ کاری را در آموزش و پرورش بدون قانون انجام نمی دهیم و اینکه تغییر ساختار از کدام ناحیه باید قانونی شود وظیفه ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش مجری قانون است و اصلاح ساختار آموزش و پرورش در صورت قانونی شدن هم نیاز به دوره 6 ساله یا 12 ساله دارد.

وی در باره تبلیغات برخی مدارس غیرانتفاعی برای ثبت نام گفت: مدارس غیرانتفاعی باید خود را به گونه ای که هستند ارائه کنند و اینکه خارج از شرایط معمول خود را نشان بدهند کسی آن را نمی پسندد و به ضرر خودشان هم تمام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: این مدارس باید تبلیغات خود را به سمت و سویی ببرند که مردم پسند باشد و با عرف و شرایط جامعه سازگاری داشته باشد البته اگر مدرسه ای تبلیغ از قبولی دانش آموزان در آزمون ورودی دانشگاهها می کند درصدی از این موفقیت می تواند به زحمات اولیای آن مدرسه برگردد.

حاجی بابایی گفت: سازمان مدارس غیردولتی به آزمون های ورودی این مدارس نظارت دارد ولی این نظارت کم است و باید بیشتر شود.

وی به حجم بالای کتابهای درسی هم انتقاد کرد و گفت: کتابهای درسی ما نیاز به بازنگری دارند که این بازنگری در سند ملی آموزش و پرورش دیده شده است.

حاجی بابایی گفت: اگر در مدارس به دنبال ایجاد تفکر و اندیشه در میان دانش آموزان هستیم باید کتابهای درسی را نیز بازنگری و تغییر دهیم که مراحل کارشناسی این تغییر شروع شده است امیدواریم با تصویب سند ملی آموزش و پرورش شاهد تغییرات خوبی در کتابهای درسی باشیم. 

کد خبر 105002

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز