شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون استخدام 40 هزار نیروی آموزش و پرورش هیچ مشکلی ندارد و برگزاری آزمون به قوت خود باقی است.

احمد حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه مشکلی برای ثبت‌نام 40 هزار نیروی استخدامی ندارد و همه تلاش آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی حل کمبود نیروی انسانی در مدارس است.

وی افزود: آموزش و پرورش همراهی و همسویی خوبی با مجلس شورای اسلامی دارد و با توجه به اینکه وزیر آموزش و پرورش از مجلسی‌ها است از پشتوانه مجلس نیز برخوردار است.
حیدری با بیان اینکه دغدغه مجلس شورای اسلامی نیز کمک به فرهنیگان و معلمان است تصریح کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، هم مجلس شورای اسلامی و هم وزارت آموزش و پرورش در یک برنامه مدونی استخدام نیروها را برنامه‌ریزی‌ کردند تا دراول مهرماه هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

وی  گفت: وزارت آموزش و پرورش در استخدام نیروهای جدید سعی کرده از دانش‌آموختگان کشور استفاده کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه اخیر مجلس که عنوان شده بود آموزش و پرورش قبل ازمشخص شدن تکلیف حق التدریسی‌ها اجازه گرفتن نیروهای جدید را ندارد توضیح داد: مجلس شورای اسلامی قانونی دارد که بر اساس آن آموزش و پرورش باید 60 هزار نیروی حق‌التدریسی را طی پنج سال استخدام کند و بر این اساس در سال اول 26 هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام خواهند شد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون برنامه چهارم، دستگاه‌های دولتی می‌توانند یک سوم نیروی خارج شده استخدام جدید داشته باشند و در چهار سال گذشته 360 هزار نفر از آموزش و پرورش خارج شده‌اند در حالی که ورودی بسیار کمی داشته‌ایم، لذا این استخدام‌ها در راستای جایگزینی نیروهای خارج شده از این وزارتخانه است.

حیدری خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش هیچ گونه مشکلی برای استخدام 40 هزار نیروی جدید ندارد و همه تلاش آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی حل کمبود نیروی انسانی در مدارس است.

وی در همچنین درباره آزادی معلمان زندانی که اعلام شده بود در هفته معلم آزاد خواهند شد، گفت: وزارت آموزش و پرورش پرونده معلمانی را که به علت جرایم غیرعمد و مشکلات مالی در زندانها به سر می‌برند بررسی کرده و با هماهنگی که بین وزارت آموزش و پرورش و ستاد دیه کشور صورت گرفته تا پایان هفته معلم هر تعداد را که بتواند آزاد می کند و بقیه پرونده ها را نیز پس از هفته معلم پی گیری خواهد کرد تا همه 77 معلم زندانی با جرایم غیر عمد به آغوش خانواده هایشان باز گردند.

کد خبر 106902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز