دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: با وجود گذشت بیش از 30 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز نتوانسته‌ایم به مدل آموزشی خاص دست پیدا کنیم

و تجارب مدیریتی موفق و ناموفق خود را نیز ثبت نکرده‌ایم تا بتوانیم بستری مدیریتی داشته باشیم.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب اعلام کرد: در این سال‌ها مدیریت‌های ما براساس آزمون و خطا جلو رفته‌اند که  بیشتر به سلیقه متکی بوده است.

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان گفت: برای جبران این نقیصه به‌دنبال برگزاری همایش ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش و پرورش هستیم تا پس از آن پیش‌نیازهای تحقق مدیریت اسلامی را با استفاده از تجارب مدیران موفق و تعریف چشم‌انداز واحدی ایجاد کنیم.

وی با انتقاد از نگاه حاکم بر آموزش و پرورش در چند سال اخیر اعلام کرد: هر کس براساس تجربه و آزمون و خطا، روشی را برگزیده و در مدیریت کلان نیز آن را اجرا کرده‌است.  رئیس‌ سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، هدف از برگزاری این همایش را اسلامی‌تر کردن مدارس و تولید نظریه و دانش برای رویکرد اسلامی در آموزش و پرورش اعلام کرد.

حافظه محوری؛ آفت آموزش و پرورش

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش بر این باور است که هم‌اکنون یکی از ایرادهایی که به آموزش و پرورش وارد است تکیه بر حافظه‌محوری است و در آموزش ما باید به سمت آموزش فلسفه و حکمت حرکت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وحدت ملی، اقتدار ملی و حاکمیت ملی 3 هدف ثانویه آموزش و پرورش در رویکرد اسلامی است، گفت: اینها به این معنا نیست که تاکنون ما در مدارس این مسائل و اهداف را نداشته‌ایم و امروز به فکر آن افتاده‌ایم بلکه به معنی آن است که باید این مسائل را تقویت کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون مدارس ما اسلامی نبوده که اکنون به‌دنبال اداره آنها با رویکرد اسلامی هستیم،  اظهار کرد: مدارس ما تاکنون اسلامی بوده اما می‌خواهیم آنها را تقویت کرده و بعد از 30 سال تجارب خود را مدون کنیم. همایش ملی رویکرد اسلامی در مدیریت آموزش و پرورش، نو‌آوری‌ها و تجربه‌های موفق در مدارس، 24 خرداد‌ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد‌شد.

کد خبر 109165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز