یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اجرای طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان در آستانه ورود به مقطع دبستان از 29 خرداد سال‌جاری در بیش از 800 پایگاه سلامت خبر داد

سوسن کشاورز در گفت‌وگو با مهر با اعلام اینکه طرح سنجش سلامت دانش‌آموزان اول دبستان امسال با همکاری وزارت بهداشت اجرا می‌شود، افزود: این طرح در 821 پایگاه سنجش سلامت به‌مدت 2ماه در کل کشور اجرا می‌شود.

طرح سنجش سلامت جسمی برای ارزیابی بینایی، شنوایی، توانایی گفتاری، آمادگی تحصیلی و اختلالات اوتیسم دانش‌آموزان در آستانه ورود به دبستان و صدور شناسنامه سلامت هر سال در سراسر کشور اجرا می‌شود.

کشاورز با بیان اینکه هزینه شرکت در سنجش سلامت برای هر دانش‌آموز 4هزار تومان است، افزود: پیش‌بینی ما این است که امسال بیش از یک میلیون نوآموز در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی معاینه شوند.

معاون استثنایی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این طرح شامل 2 مرحله مقدماتی و تخصصی - بالینی است، ادامه داد: مرحله اول شامل ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اندازه‌گیری وزن و قد، غربالگری دهان و دندان، اختلال رفتاری و معاینات پزشک عمومی است. در صورت نیاز ، نوآموز به مراکز تخصصی ارجاع  داده می‌شود.

کد خبر 109077

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز