مهدی تهرانی: کمدی درام علمی- تخیلی و عاطفی آن دختر، که فیلمی کم‌ هزینه و با اکران‌ محدود بود، به سبب داستان جذاب و تاحدودی غیرمتعا‌رفش توانست جای‌ خود را در میان فیلم‌های مهم سال ۲۰۱۳ باز کند.

آن دختر ،که در اسکار 2014 در 5 بخش نامزد دریافت جایزه شده ، چهارمین فیلم اسپاک جونز فیلمساز 44 ساله و مستعد آمریکایی به حساب می‌آید. جونز که عمدتا بیشتر به ساخت موزیک ویدیوها و هم چنین فیلم‌های کوتاه مشغول است تا کنون هرچه در ژانر کمدی درام علمی تخیلی ساخته کارش گرفته است. 

آن دختر جدا از داستان جذاب، به سبب حضور بازیگران سرشناس نیز قابل توجه است. یواخیم فونیکس، امی آدامز و اسکارلت یوهانسون از مهم‌ترین بازیگران این فیلم هستند. ضمن اینکه رونی مارا و اولیویا وایلد را نباید از قلم انداخت.

داستان فیلم آن دختر به راستی عجیب غریب است. در فیلم یواخیم فونیکس (در نقش تئودور تومبلی) که بازیگر نقش اول و تا حدودی برگ برنده فیلم نیز هست با دخترانی روبرو می‌شود که اگرچه هرکدام ویژگی‌های خاصی دارند اما در برقراری ارتباط با وی دچار مشکل هستند. گویی به نظر می رسد تئودور  یک سیستم برنامه ریزی شده دیجیتال است تا یک انسان واقعی.

به هر حال تئودور مشکلات فراوانی را تاکنون پشت سرگذاشته است. تنهایی، انزوای مطلق، بی‌اعتمادی و مهم‌تر از همه یک ازدواج ناموفق همگی باعث شده تا وی نتواند بر مشکلات زندگی اجتماعی‌اش فایق آید...

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز