همشهری آنلاین: رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، گفت:

مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان فرصتی برای پرداختن به مسائل جهان اسلام است. «حمیدرضا طیبی» رئیس جهاد دانشگاهی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: برای برگزاری دوره بعد (سومین دوره) مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: جهان اسلام با مشکلات زیادی مواجه است که بهترین مکان برای پرداختن به این مسائل، هم‌زمان با برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان است و دانشجویان به شکلی راحت می‌توانند حرف‌های خود را در این زمینه بیان کنند.

طیبی تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان فرصت خوبی است تا در کنار آن بتوان همایش‌های تخصصی برگزار کرد که به مسائل جهان اسلام پرداخت و خود من نیز روی این موضوع تأکید دارم.

رئیس جهاد دانشگاهی درباره برپایی این مسابقات در کشورهای دیگر نیز گفت: به نظر من سومین دوره این مسابقات نیز باید در ایران برگزار شود تا دبیرخانه آن در کشور تثبیت شود و در ادامه می‌توان دوره چهارم مسابقات را در کشور دیگری برپا کرد.

طیبی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه‌های قرآنی که می‌تواند در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور دنبال شود، یادآور شد: آن‌چه که سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور باید به عنوان یک رویکرد آن را دنیال کند موضوع شناخت قرآن و کاربرد عملی آن در حل مشکلات جامعه است.

وی در پایان بیان کرد: طرح پژوهش‌های میان‌رشته‌ای در حوزه قرآن که از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور مطرح شده و مجوز‌های اولیه را نیز دریافت کرده است، اهمیت زیادی دارد و باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

کد خبر 96214

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز