همشهری آنلاین: چاپخانه بزرگ قرآنی آستان قدس رضوی، بزرگترین چاپخانه خاورمیانه، 14 آذر، همزمان با فرارسیدن عید سعید غدیر خم با حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله واعظ‌ طبسی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) چاپخانه قرآن آستان قدس رضوی، بزرگترین چاپخانه قرآنی خاورمیانه همزمان با عید سعید غدیر خم به بهره‌برداری می‌رسد.

«صادق‌پور» مسئول واحد خبر روابط عمومی آستان قدس رضوی با اعلام این خبر به ایکنا گفت: مراسم افتتاحیه این چاپخانه با حضور آیت‌الله «اکبر هاشمی رفسنجانی» رئیس مجمع تشخیص مصلحت و آیت‌الله «واعظ طبسی» تولیت آستان قدس رضوی، شنبه 14 آذر ساعت 8 صبح برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: چاپخانه بزرگ قرآن آستان قدس رضوی در کیلومتر 25 جاده مشهد ـ چناران واقع شده است، هم‌چنین دارالشفا و مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی آستان قدس رضوی نیز فردا پنجشنبه 12 آذر افتتاح می‌شود.

«سیداحمد علوی»، قائم ‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، درباره این چاپخانه پیش از این به ایکنا گفته بود: ماشین‌آلات چاپ این چاپخانه از خارج وارد و در چاپخانه نصب شده است و پس از طی مراحل آزمایشی که هم‌اکنون در حال انجام است، ماه آینده این چاپخانه افتتاح خواهد شد.

وی می‌افزاید: چاپخانه قرآن کریم به دستور آیت‌الله «واعظ طبسی» ـ تولیت آستان قدس رضوی ـ برای وسعت بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی آُستان قدس رضوی ساخته شده است. تصمیم گرفتیم که نفیس‌ترین و صحیح‌ترین قرآن از نظر خطاطی و نوشتاری و هنری‌ترین خط و تذهیب با عنوان قرآن جمهوری اسلامی با کوشش آستان قدس چاپ کنیم. در تلاشیم این قرآن را در شمارگان بسیار بالا در داخل و خارج کشور به عنوان قرآنی که با رسم‌الخط زیبا، تصحیح درست، معنا و ترجمه شیوا و روان و کاغذ مطلوب منتشر کنیم. برای این که قرآن جمهوری اسلامی را در شمارگان میلیونی چاپ و منتشر کنیم، باید چاپخانه‌ای برای این منظور داشته باشیم. 

کد خبر 96615

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز