همشهری آنلاین: حاضران در همایش «هم‌اندیشی و بررسی فعالیت‌های قرآنی کشور» که 19 آبان برگزار ‌شد، با اشاره به این‌که وجود اختلاف در محورهای کاری نشانه رشد است، تأکید کردند:

 فضای گفت‌وگو در جامعه قرآنی عامل رشد فعالیت‌های قرآنی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، اولین همایش «هم‌اندیشی فعالیت‌های قرآنی کشور» با موضوع تصویب منشور توسعه فرهنگ قرآنی، دیشب، سه‌شنبه، 19 آبان ‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «حمید محمدی» رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور و «محمد خواجوی» رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از سوی شورای مرکزی جمعیت قرآنی استان تهران برگزار ‌شد.

بنابر این گزارش، این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و سپس «محمدرضا پور‌معین» رئیس جمعیت قرآنی استان تهران طی سخنانی گفت: بنا به دلایلی ما قرآنیان دچار رخوت شده‌ایم و همین مسئله باعث شده است که کمتر به نوآوری و خلاقیت روی آوریم و در امور دچار تکرار شده‌ایم.

وی در ادامه افزود: باید کوشش کرد تا از این تکرار جلوگیری کرد و در مرحله بعد از مسئولان انتظار توجه بیشتری به امور قرآنی دارم، زیرا ما نسبت به گذشتگان مدیون و نسبت به آیندگان مسئول هستیم.

در ادامه این همایش «مجید زکی‌لو» دبیر اجرایی همایش، طی سخنانی اظهار کرد: بعد از سلسله نشست‌هایی در شورای قرآن تهران و بر اساس نظرسنجی، بنا شد برنامه نقد و و بررسی فعالیت‌های قرآنی را برگزار کنیم تا به این وسیله راهکارهای نظارت بر فعالیت‌های قرآنی ارائه شود.

وی در ادامه تصریح کرد: قرآن کریم کتاب هدایت و انسان‌ساز است و صراط مستقیم را به ما نشان می‌دهد و ما باید هرچه بیشتر در این راه سعی و تلاش کنیم.

گزارش ایکنا حاکی است، سخنران بعدی این همایش «محمد خواجوی» رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بود، وی طی سخنانی گفت: باید به این مطلب توجه کنیم که نقد و بررسی کارها به جهت ارتقاء امور است و برای توسعه هر کاری نیاز به نقد آن است.

وی در ادامه افزود: نقد باید به گونه‌ای باشد که موجب بالندگی و رشد در امور مربوطه باشد و نقدی که به رشد منتهی نشود نقد درست و صحیحی نیست.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام «حمید محمدی» رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور طی سخنانی اظهار کرد: حیات حقیقی به دانش است و حیات دانش به نقد است، پس باید ظرفیت نقد را در جامعه ایجاد کنیم، بنابراین وجود اختلاف در محورهای کاری نشان رشد است، ضمن این که باید حرمت‌ها را نگه ‌داشت.

وی در ادامه افزود: باید بسیاری از مسایل را با گفت‌وگو حل کرد، در حال حاضر فضا را مثبت می‌دانم و گفت‌وگو در این فضا باعث رشد و تعالی در فعالیت‌های قرآنی کشور خواهد شد.

رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور تصریح کرد: بیش از 40 هزار نوع روش حفظ قرآن کریم در کشور شناسایی شده است، البته این نشانه رشد و بالندگی در فعالیت‌های قرآنی است، در این‌جا مدیریت فعالیت‌های قرآنی باید کارشناسی کند و بهترین راه‌ها را برای حفظ قرآن کریم انتخاب کند و آن را مورد حمایت و هدایت قرار دهد.

در پایان این همایش «سیدمحسن موسوی‌بلده» پیشکسوت قرآنی کشورمان، طی سخنانی عنوان کرد: جامعه قرآنی باید خود را نشان دهد تا از سوی نهاد‌ها و مردم به آن توجه شود و رمز نشان دادن، مفید واقع شدن است و اگر در جامعه مفید و مثمر ثمر واقع شویم، آنگاه ماندنی هستیم.

یادآوری می‌شود، این جمعیت قرآنی در نظر دارد تا سلسله همایش‌های تخصصی را با هدف نقد و بررسی فعالیت‌های قرآنی کشور برپا کند که اولین همایش به بررسی منشور توسعه فرهنگ قرآنی اختصاص یافته است.

همچنین همایش هم‌اندیشی و بررسی فعالیت‌های قرآنی کشور در ضلع جنوبی پارک گفتگو (محل دائمی نمایشگاه تخصصی شهرداری تهران)، سالن همایش‌ها برگزار شد. 

کد خبر 95029

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز