همشهری آنلاین: خبرگزاری قرآنی ایران هفتمین سال فعالیت خود را آغاز کرد. همشهری‌آنلاین از این باب به همکاران خود در ایکنا تبریک می‌گوید

خبرگزاری قرآنی ایران 10 آبان‌ با برپایی مراسمی هفتمین سال فعالیت خود را با ارسال 500 هزارمین خبر قرآنی و افتتاح بیست و دومین زبان زنده دنیا (زبان هندی)، دهمین شعبه خارجی (تانزانیا) و همچنین دو ‌شعبه استانی زنجان و سمنان جشن گرفت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، ششمین سال تأسیس و آغاز هفتمین سال فعالیت ایکنا با حضور مسئولان و اعضای تحریریه این خبرگزاری و جمعی از مسئولان نهاد‌های فرهنگی کشور 10 آبان در سالن شورای خبرگزاری قرآنی ایران برگزار شد.

طی این برنامه مهمانان هر یک با بیانی کوتاه به تبریک ششمین سالروز تأسیس خبرگزاری قرآنی ایران پرداختند، مقدم معاون حراست دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی، طی سخنانی در این محفل بیان کرد: خبرگزاری قرآنی ایران یکی از میوه‌های انقلاب است که در حال رشد و بالندگی است و در حال حاضر زیبایی‌های خود را به نمایش می‌گذارد.

حسین دیو‌سالار مشاور رئیس و مدیرکل روابط ‌عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز تأسیس خبرگزاری قرآنی ایران را حرکتی نوین در حوزه قرآنی طی 30 سال گذشته معرفی کرد و گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با این خبرگزاری رابطه‌ای تنگاتنگ دارد و ما آماده هر‌گونه همکاری به منظور رشد و بالندگی فعالیت‌های قرآنی در ایکنا به طور خاص و به طور عام در جامعه هستیم.

گزارش ایکنا حاکی است، مهدی قره‌شیخ‌لو معاون سازمان دارالقرآن الکریم نیز وظیفه اصلی ایکنا را ایجاد فضای معنوی و قرآنی در حوزه داخل و خارج از جامعه دانست و تصریح کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی قرآنی ضعف‌های زیادی وجود دارد و این خبرگزاری می‌‌تواند، الگویی مناسب باشد.

از دیگر مهمانانی که در این مراسم حضور داشتند، شوشتری  رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بود، وی طی سخنانی اظهار کرد: خبرگزاری قرآنی ایران ثابت کرد که با دست خالی هم می‌توان کار فرهنگی انجام داد، البته نیروی انسانی متعهد و مجرب نیز در این زمینه بسیار مؤثر است. کار قرآنی، کار یک فرد نیست و همه با هم باید دست به دست یکدیگر بدهیم و با استفاده از پتانسیل‌های قرآن کریم انقلاب فرهنگی که مد نظر امام خمینی(ره) بود را محقق کنیم.

محمود طاووسی مدیرکل روابط عمومی جهاد دانشگاهی نیز خبرگزاری قرآنی ایران را از حساس‌ترین رسانه‌ها خواند و گفت: این رسانه به دلیل پرداختن به امور قرآنی و شکل دادن به باورهای دینی مردم بسیار حائز اهمیت است و در ادامه احمد لیایی مدیر محافل رادیو قرآن نیز به ایکنا پیشنهاد داد در مورد بحث‌های چالشی در این خبرگزاری بیشتر فعالیت صورت گیرد، وی همچنین ابراز آمادگی برای همکاری هرچه بیشتر با این خبرگزاری را داشت.

در پایان نیز حجت‌الاسلام و المسلمین نوراللهیان، مشاور و دستیار ویژه دفتر مقام معظم رهبری در امور آموزشی و تبلیغی خارج از کشور طی سخنانی تصریح کرد:

در شرایط کنونی جهان اسلام در هجمه دشمنان قرار دارد، در چنین شرایطی دفاع از قرآن باید به شکلی اصولی و برنامه‌ریزی‌های منظم صورت گیرد، در کشور ایران کارهای خوبی در زمینه فعالیت‌های قرآنی صورت گرفته و این به برکت انقلاب اسلامی ایران است، ما وظیفه داریم که نگاه جهانی‌مان را برای ترویج این کتاب جهانی عمیق‌تر کنیم.

یادآوری می‌شود، در این مراسم سعید پورعلی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، مهدی قره‌شیخ‌لو معاون سازمان دارالقرآن الکریم، هادی مؤذن مشاور عالی و مدیرکل دفتر شهردار تهران، مقدم معاون حراست دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی، محمود طاووسی مدیرکل روابط عمومی جهاد دانشگاهی، حسین دیو‌سالار مشاور رئیس و مدیرکل روابط ‌عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین نوراللهیان مشاور و دستیار ویژه دفتر مقام معظم رهبری در امور آموزشی و تبلیغی خارج از کشور، شوشتری رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، احمد لیایی مدیر محافل رادیو قرآن، تولیت رئیس جهاد دانشگاهی استان سمنان حضور داشتند

کد خبر 94216

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز