همشهری آنلاین: رئیس فرهنگسرای قرآن با اشاره به اهداف برپایی هشتمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی با عنوان عمری با قرآن که 14 شهریور برگزار می‌شود، گفت:

 هدف تجلیل از شخصیت‌های قرآنی معرفی الگو به نسل جوان است.

علی‌اکبر توپچی رئیس فرهنگ‌سرای قرآن، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با اعلام این خبر گفت: بحث تجلیل از پیشکسوتان قرآنی در این فرهنگ‌سرا همیشه مورد توجه بوده است و از سال 1381هر ساله با برپایی مراسمی، این قدردانی صورت گرفته است و یکی از مهم‌ترین اهداف برپایی این همایش، نهادینه‌سازی بحث تجلیل از فعالان عرصه‌های قرآنی است.

مسئول برپایی هشتمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی تصریح کرد: با معرفی این افراد به عنوان شخصیت‌های فرهیخته، هدف دیگر این همایش محقق می‌شود و آن ارائه الگو‌ به نسل جوان است تا این افراد که عمری را وقف فرهنگ اصیل قرآنی کرده‌اند، مطرح شوند تا این عمل مصداق آن حدیث شریف شود که «وقروا کبارکم و ارحموا صغارکم».

وی هدف سوم از برپایی این همایش را هم‌اندیشی بین فعالان قرآنی دانست و افزود: به طور حتم این قبیل گرد‌‌همایی‌های قرآنی موجب می‌شود که از تجربیات و اندیشه‌های این پیشکسوتان قرآنی بهتر استفاده شود و انتظار می‌رود این همایش بازدهی خوبی داشته باشد.

توپچی بیان کرد: هدف چهارم، راه‌اندازی مجمعی از پیشکسوتان قرآنی است تا نکات ارزشمندی را که در ذهن این خادمان قرآنی بر اثر سال‌ها تجربه شکل گرفته است با ایجاد فضایی تعاملی در این همایش به نسل‌های بعدی قاریان قرآن و افرادی که به تازگی وارد فعالیت‌های قرآنی شده‌اند، منتقل شود.

این قاری قرآن گفت: در حقیقت اصلی‌ترین و مبنایی‌ترین هدف تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، تکریم از افرادی است که عمری را در راه امور قرآنی صرف کرده‌اند و حق است از وجود ایشان تقدیر و تشکر شود.

وی ملاک انتخاب این پیشکسوتان قرآنی را چنین بیان کرد: شش نفر در شش عرصه‌ قرآنی از میان خیل کثیری از پیشکسوتان برای قدردانی در هشتمین همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی برگزیده شده‌اند و جداً توانایی آن وجود ندارد که از همه این عزیزان تجلیل صورت گیرد.

توپچی ادامه داد: قدیمی‌ترین قاری قرآن کشور، پیشکسوت‌ترین مربی قرآن شهر تهران، قدیمی‌ترین داور قرآنی، یکی از بانوان فعال قرآنی، یک فعال قرآنی در عرصه هنر، همچنین یکی از پیشکسوتان قرآنی در زمینه تفسیر و ترجمه قرآن برگزیده شده است.

رئیس فرهنگ‌سرای قرآن اعطاء دو کمک هزینه تشرف به حج عمره را به هر یک از خادمان قرآنی از هدایای این همایش اعلام و بیان کرد: این هدایا برای خود پیشکسوت و همسر ایشان در نظر گرفته شده است و تندیس ویژه به همراه لوح یادبود نیز، اهداء می‌شود.

توپچی در پاسخ به این پرسش که از همکاری چه نهاد‌هایی در برپایی این همایش استفاده شده است، گفت: برای تعیین مصادیق انتخاب این پیشکسوتان قرآنی با کارشناسان قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم و روابط عمومی و امور بین‌ا‌لملل آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) و از کارشناسان قرآنی شورای قرآن فرهنگ‌سرای قرآن نیز بهره گرفته شده است.

یادآوری می‌شود، همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی امشب، 14 شهریور ماه، ساعت 16:30 از سوی فرهنگ‌سرای قرآن و با شرکت جمعی از چهره‌های قرآنی، مسئولان نهاد‌های قرآنی کشور و با حضور «محمد‌جواد شوشتری» رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

در این همایش قرآنی از هادی آرزم، هادی فروزان، علی موسوی گرمارودی، نصرالله فولادیان‌پور، «احمد حاجی‌شریف» و «گیتی شرکاء» به عنوان پیشکسوتان قرآنی تجلیل به عمل می‌آید. 

کد خبر 89620

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز