همشهری آنلاین: سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با یادآوری رشد روز‌افزون فعالیت‌های قرآنی این سازمان گفت:

ما در تهران 374 محله داریم که برای هر کدام از آن‌ها برنامه اختصاصی قرآنی تدارک دیده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) همایش هم‌اندیشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با ائمه جماعات منطقه دو شهر تهران، شب گذشته 4 آبان در فرهنگسرای ابن‌سینا برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، شهردار منطقه 2 و ائمه جماعات مساجد منطقه 2 برگزار شد، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران رئیس فرهنگسرای   ابن سینا با عرض خوش‌آمد به میهمانان هدف از برگزاری این مراسم را بهره‌گیری از اندیشه و نظرات امامان جماعت مساجد در پیش‌برد اهداف و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی شهرداری دانست.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمقیم ناصحی، رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران، با اشاره به این‌که در دو-سه سال اخیر شهرداری، توجه خاصی به برنامه‌های فرهنگسرا‌ها نموده است گفت: شهرداری در صدد است این برنامه‌ها هماهنگ با علما و ائمه جماعات باشد.

ناصحی ادامه داد: مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری با ابتکار شهردار تهران در سال 86 تأسیس شده است و سعی ما این است که این مرکز را با تنه شهرداری پیوند بزنیم.

وی با ذکر این نکته که بودجه این مرکز در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است افزود: در سال گذشته ما 30 میلیارد تومان برای مساجد شهر تهران و حوزه‌های علمیه هزینه کردیم.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری با اشاره به اینکه سعی جدی این مرکز در تعامل بهتر با حوزه‌های بسیج و علما است، تصریح کرد: شهرداری علاوه بر تعمیر و تجهیز در صدد احداث مساجد نیز می‌باشد.

وی کمبود مسجد در شمال شهر تهران را یکی از مشکلات اساسی فعالیت‌های دینی در این منطقه ذکر کرد و اعلام کرد: شهرداری هم اکنون در حال احداث 40 باب مسجد در مناطق مختلف شهرداری تهران می‌باشد.

در ادامه این همایش سیدمحمد جواد شوشتری سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با یادآوری رشد روز‌افزون فعالیت‌های قرآنی این سازمان گفت: ما در تهران 374 محله داریم که برای هر کدام از آن‌ها برنامه اختصاصی قرآنی تدارک دیده‌ایم.

وی ادامه داد: به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم که قاریان قرآن در 374 مسجد در این محلات فعالیت داشته باشند.

شوشتری با اعلام این که ما در هر منطقه یک شورای قرآنی تشکیل داده‌ایم افزود: مسئولیت فعالیت‌های قرآنی هر منطقه از مناطق 22 گانه تهران به دست یکی از قاریان ممتاز سپرده شده است.

وی با اشاره به دیدار اخیر بانوان قرآن‌پژوه با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تمام فعالیت این بانوان را مدیریت نمود. 

کد خبر 93842

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز