یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: در نشست وزیران آموزش و پرورش در یونسکو، ایران کشورها را به تلفیق آموزش با فرهنگ دینی و اعتقادی دعوت کرد و از کشورهای مسلمان خواست تا آمیزه‌های دینی و مذهبی خود را همراه با فرهنگ و آموزش به دانش آموزان انتقال دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، سید رمضان محسن پور بامداد یکشنبه پس از بازگشت از نشست وزاری آموزش و پرورش در یونسکو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این نشست مقرر شد تا کشورهای عضو از تجربیات و تحقیقات یکدیگر در زمینه ارتقاء سطح آموزش و پرورش استفاده کنند اظهار داشت: یکی از اهداف مهم و تاثیر گذار آیسسکو حمایت کشورها از دانش آموزان مستعد و توانمند که قدرت مالی برای تحصیل ندارند بود که بر این اساس مصوب شد تا از این دانش آموزان تا مقاطح کارشناسی ارشد و دوره های تخصصی حمایت شود.

وی در ادامه از رفت و آمدهای متقابل با کشورهای عضو و تبادل نظر در زمینه مسایل آموزشی و پرورشی و عقد قرارهای کاری گذاشته خبرداد و افزود: در دیدار با نمایندگان برخی از کشورها بویژه کشورهای عضو آیسسکو، در رابطه با مسایل آموزشی، مذاکرات مفیدی در زمینه کیفیت آموزش، شیوه‌های آموزش و همچنین پوشش تحصیلی هر کشور بعمل آمد.

سید رمضان محسن پور در ادامه افزود: نشست‌های تخصصی در زمینه آموزش و پرورش با اعضای آیسسکو، فرصت مناسبی برای انتقال تجربیات و دستاوردهای جمهوری اسلامی و آشنا شدن با تجربیات دیگر کشورها بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در مورد ملاقات خود با دکتر عثمان التویجری مدیرکل آیسسکو، اظهار داشت: در این ملاقات به نمایندگی از طرف جمهوری اسلامی ایران، از مواضع ضد صهیونیستی ایشان بر ضد دولتهایی که به فلسطین و غزه حمله کرده و مشکلاتی را برای سیستم آموزش و پرورش کودکان فلسطینی و غزه بوجود آورده بودند، تقدیر شد.

وی گفت: مدیرکل آیسسکو با تاکید بر حق قانونی جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای از کشورهای مسلمان خواست که نه تنها نباید با این امر مخالفت کنند بلکه باید از آن بطور جدی حمایت نمایند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشورمان در مدت اقامت کوتاه خود در پاریس، با وزیران آموزش و پرورش تعدادی از کشورها از جمله تاجیکستان، افغانستان، تونس، لیبی، عراق و چین دیدار و گفتگو کرد.

بنا بر این گزارش سرپرست وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران از مدارس ایرانیان در پاریس بازدید و در جهت رفع مشکلات موجود دستورات لازم را ارایه داد.

کد خبر 92566

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز