پنجشنبه ۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با قاطعیت پیش خواهد رفت تا به بالاترین جایگاه‌های جهانی دسترسی پیدا کند گفت:

 پیش‌بینی می‌کنیم زودتر از افق چشم انداز به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به عسلویه، دکتر محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه 4 تیر در مراسم افتتاح مجمع پتروشیمی مهر در عسلویه با بیان اینکه ساخت این واحد پتروشیمی با مشارکت شرکت‌هایی از ژاپن و تایلند الگوی خوبی برای سرمایه گذاری مشترک خارجی چند کشور در ایران است، گفت: باید سیاست‌های در پیش گرفته شده برای ساخت این واحد پتروشیمی را در سایر واحدها الگو قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تجربه انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که ظرفیت های ملت ایران بسیار عظیم و  گسترده و توانمندی های آنها بی نظیر است، تصریح کرد: یک عزم ملی، اراده جمعی، همدلی عمومی و حرکت شتابان در ملت ایران در حال شکل گیری است که این موجب افزایش ده برابری سرعت پیشرفت های کشور خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حجم تحریم ها و بداخلاقی های بین المللی در سه سال گاشته با هیچ دوره ای قابل قیاس نیست، بیان کرد: در حال حاضر سنگین ترین تحریم های تاریخی علیه ایران تحمیل شده است.

وی اظهار داشت: حتی این تحریم ها در برخی از مواقع منجر به تهدیدهای نظامی با آرایش حمله نیز شده است ، اما در ایران با وجود همه این فشارها در بخش صنایع و فناوری های علمی، تحقیقاتی، ابتکارات و اختراعات کارهای زیادی انجام شده است.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه ماموریت امروز ایران این است که کلیه ظرفیت‌های داخلی را شناسایی کرده و بر مبنای عدالت آنها را شکوفا کند، گفت: در این رابطه دولت با قاطعیت پیش خواهد رفت تا به بالاترین جایگاه‌های جهانی دسترسی پیدا کند و حتی پیش بینی  می‌کنیم زودتر از افق چشم انداز به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه فضای سیاسی داخلی و خارجی انتخابات و دوران پس از انتخابات را از یاد نبرده‌ایم، تصریح کرد: در انتخابات 40 میلیون نفر انسان آگاه و مصمم آمدند تا یک بار دیگر به استقلال، سازندگی، اجرای عدالت در ایران رای بدهند و در این خصوص رکوردهای بزرگی را شکستند.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات ایران موجب بی آبرویی مستکبران شده است، تصریح کرد: عربده کشی‌های امروز برخی از کشورهای غربی به دلیل همین موضوع بوده و آنها از سر دلسوزی اعتراض نمی‌کنند بلکه از روی سوختن است.

وی  افزود: هم اکنون نظام‌های طاغوتی غرب با انتخابات ایران احساس خطر کرده‌اند و   ملت‌های این کشورها می‌گویند که این آزادی که هم اکنون در ایران جاری است، در کشور ما کجاست.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه دموکراسی موجود در آمریکا و کشورهای اروپایی بسته و غیرمردمی است، افزود: هم اکنون مردم اروپا و آمریکا قدرت انتخاب ندارند زیرا در این کشورها تنها چند حزب خاص وجود دارد که مردم در بین آنها محصور شده‌اند.

به گفته رئیس جمهور مردم کشورهای اروپا و آمریکا نقشی در عرصه‌های سیاسی ندارند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون کشورهای غربی با برگزاری انتخابات ایران تحت سئوال    ملت‌های خود قرار گرفته‌اند بیان کرد: کشورهای اروپایی و آمریکا از حضور پرشور مردم ایران در صحنه عصبانی هستند و لذا حرف‌های بی ربط می‌زنند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه انتخابات ایران یک آغاز جدید برای ملت ایران است، تاکید کرد: با این انتخابات پرشور، اقتدار ایران در عرصه‌های بین‌المللی چند برابر شده است.

احمدی نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه اوباما (رئیس جمهور آمریکا) اشتباه کرد، تصریح کرد: اگر انگلیس و چند کشور اروپایی که سابقه کارهای آنها از قبل مشخص شده بود، در این ایام کاری کردند چندان مهم نیست اما چرا رئیس جمهور آمریکا در دام آنها گرفتار شد.

وی با بیان اینکه دولت انگلیس و چند کشور اروپایی حتی بین مردم خودشان آبرو ندارند و یک مشت آدم عقب افتاده سیاسی هستند، اظهار داشت: سوال اینجاست که چرا در این ایام اوباما حرف‌های جورج بوش را تکرار می‌کند.

رئیس جمهور ادامه داد‌: آیا اوباما با این ادبیات و با همین موضع قصد گفتگو با ایران را داشت؟!

وی  گفت: اوباما قبل از آنکه افتضاحات دوران بوش را تکرار کند خود را اصلاح کند و من این توصیه را از سر دلسوزی به وی می‌کنم.

احمدی نژاد در پایان با اشاره به نامه نگاری‌های صورت گرفته با رئیس جمهور پیشین آمریکا خاطرنشان کرد: این نامه نگاری برای اصلاح اقدامات بوش بود و به اوباما پیشنهاد می‌کنم تا دیر نشده خود را اصلاح کند و از دخالت در مسایل ایران بپرهیزد.

کد خبر 84217

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز