همشهری آنلاین: دکتر محمود احمدی‌نژاد در همایش سراسری قوه قضاییه گفت: مسئولیت اصلی، خطیر و سخت حکومت اسلامی برپایی عدالت است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که  بهترین ماموریت الهی، قدم گذاشتن و ایستادگی در راه عدالت است، افزود: دولت به معنای عام متعهد و موظف به برپایی و اجرای عدالت است زیرا هر قدم در راه عدالت بیش از هزاران طرح عمرانی جامعه و انسان ها را احیا می‌کند.

وی منازعات موجود در جهان را ناشی از حاکم نبودن عدالت برشمرد و خاطرنشان کرد: عدالت زمینه‌ساز و مقوم برادری، دوستی، عشق و محبت و پایه اصلی امنیت پایدار است؛ زیرا بدون عدالت جامعه و حکومت استمرار ندارد.

رئیس‌جمهور با اشاره به ایستادگی خودخواهان و مستکبران در برابر اجرای عدالت تاکید کرد: منشاء نابسامانی‌ها و ظلم‌ها در جهان عده معدود و مسلط بر مراکز قدرت و ثروت هستند که عدالت را قبول نمی‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که برافراشته شدن پرچم عدالت‌خواهی در هر منطقه‌ای از جهان، یک نقطه امید برای ملت‌ها ایجاد می‌کند، گفت: امروز که به فضل الهی و لطف ولایت، شعار عدالت در ایران برافراشته است؛ جهان در حال تاثیرپذیری از ملت ایران است زیرا پیگیری عدالت به سرعت برای ملت‌ها الگو می‌شود.

وی با بیان این‌که قدرت‌های زورگو از جمله آمریکا باید رفتار، ادبیات و اندیشه خود در قبال ملت ایران را اصلاح کنند، تصریح کرد: ملت ایران به عنوان دوست‌دار ملت‌ها، صلح و برادری خواهان برپایی عدالت در جهان است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که  امروز دست مدعیان در برابر ملت ایران و سایر ملت‌ها باز شده و نقاب‌ها کنار رفته است، تاکید کرد: از دو سه کشور اروپایی انتظار نداریم اما از آقای اوباما به عنوان مدعی تغییر تعجب می‌کنیم که چرا در امور ایران دخالت و اظهار نظر خارج از ادب در قبال ملت ایران کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر صدها میلیارد تومان کار تبلیغاتی و دیپلماسی می‌کردیم، نمی‌توانستیم برخی‌ها را قانع کنیم که این‌ها همان روش‌های قبلی سران امریکا را دنبال می‌کنند.

وی با تاکید بر این‌که  ملت ایران حاضر است برای عوض کردن مبانی فکری و استقرار در مسیر عدالت به قدرت‌های زورگو از جمله آمریکا کمک کند، تصریح کرد: اگر نصیحت دلسوزانه برای اصلاح رفتار خود در قبال ملت‌ها از جمله ملت ایران را نپذیرند، سرنوشت آقای بوش در انتظارشان است که خداوند وی را به خاک مذلت نشاند.

رئیس‌جمهور خطاب به سران برخی کشورهای اروپایی و آمریکا گفت: اگر به دخالت‌ها و رفتار بی‌ادبانه در قبال جمهوری اسلامی ایران ادامه بدهید؛ پاسخ ملت ایران قاطع و پشیمان کننده خواهد بود و شما را به پشیمانی وادار می‌کنند.

وی با بیان این‌که  دشمنان خیال می‌کردند می‌توانند اقتدار ملت ایران را کاهش دهند اما برای همه روشن است که آب در هاون می‌کوبند" اظهار کرد: قدرت‌های زورگو ملت ایران را نشناخته‌اند و اگر خیال می‌کنند دولت ایران از رفتار و سر و صدای آن‌ها تاثیر می‌پذیرد؛ اشتباه می‌کنند، زیرا به فضل الهی از این پس از جایگاه بالاتر و بر پایه صلح دوستی و عدالت خواهی با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که  ملت و دولت ایران دنبال استقرار عدالت در مناسبات جهانی هستند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در هر مجمع جهانی یقه قدرت‌های زورگو را می‌گیرد و به پای میز محاکمه جهان می‌کشاند.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود با بیان این‌که  انتخابات ریاست جمهوری در ایران تفاوت آزادی و دمکراسی انسان در غرب و ایران را در برابر چشم همه قرار داده است، گفت: سر و صداها و تبلیغات قدرت‌های زورگو و مدعی دمکراسی علیه انتخابات ملت ایران به خاطر در خطر دیدن خود است؛ زیرا ترازی که از آزادی و مردمسالاری در انتخابات ریاست جمهوری ایران به نمایش درآمده همه ادعاهای مدعیان دمکراسی را به چالش کشیده است.

وی انتخابات 22 خرداد را مجلس ختم دمکراسی لیبرال دانست و اظهار کرد: چهل میلیون انسان آگاه و هوشمند به نمایندگی از 70 میلیون ایرانی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت و پایان دمکراسی لیبرال را اعلام کردند.

وی با بیان این‌که  مجری و ناظر و تصمیم گیرنده در انتخابات ایران مردم هستند، تصریح کرد: مردم در اداره جامعه در غرب نقشی ندارند و دمکراسی کنترل شده و محدود آن‌ها توسط مردمسالاری آرمانی ملت ایران به چالش کشیده شده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که  تراز ارایه شده از دمکراسی و آزادی در انتخابات ریاست جمهوری توسط ملت ایران، بی‌نظیر و رفراندوم مجدد برای اساس جمهوری اسلامی بود، تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری، در کمال آزادی حتی فلسفه جمهوری اسلامی مورد سوال و هجوم سنگین قرار گرفت اما ملت در پیچیده‌ترین شرایط به حقانیت و اصالت جمهوری اسلامی رای دادند.

وی با بیان این‌که  ملت ایران یک بار دیگر نشان داد ملتی زنده، آرمانی و انقلابی است، اظهار کرد: انتخابات اخیر ریاست جمهوری بدون تردید منشاء تحولات در جهان است.

وی با اشاره به این‌که  انتخابات در ایران فقط جابجایی افراد و انتخاب یک فرد نیست، بلکه تجمیع اراده‌ها و اندیشه‌های پاک است، گفت: در دنیایی که اندیشه‌های مادی به پایان راه رسیده است، انتخابات ایران مثل انفجار نور دنیا را روشن کرد.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که ملت ایران پرچم خداپرستی و عدالت را در جهان برافراشته است، تصریح کرد: به فضل الهی جمهوری اسلامی ایران خلاء الگوی حاکمیت انسانی، صالح و تکامل‌آفرین در جهان را با نمونه صحیح پر می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که  امروز منطق مستحکم و الهی ملت ایران در همه صحنه‌ها حضور تعیین‌کننده دارد، گفت: به فضل الهی اندیشه، فرهنگ و آرمان انقلاب اسلامی و ملت ایران به سرعت در جهان فراگیر می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در گردهمایی سراسری قوه قضاییه، زیاده‌خواهی و ضد عدالت بودن را ویژگی دشمنان انقلاب اسلامی و شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی دانست و تاکید کرد: ملت ایران امیدوار است که دستگاه قضایی و قضات شجاع، مومن و انقلابی در راه نورانی، پرافتخار و سخت اجرای عدالت ایستادگی و عدالت را تا حداکثر ممکن برپا کنند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که، دستگاه قضایی نقطه آرامش و اطمینان یک ملت و آحاد مردم است، گفت: امروز باید به نقطه‌ای برسیم که دستگاه قضایی اسلامی به طور کامل برپا و به عنوان الگو به ملت‌ها معرفی شود.

وی حفظ منافع مردم و ملت، حیثیت ملی و کرامت مردم را وظایف دستگاه قضایی برشمرد و تصریح کرد: عدالت منشاء احیای انسانیت است و می‌ارزد هزاران نفر در مسیر اجرا و برپایی عدالت قطعه قطعه شویم و به خاک بیفتیم.

وی با بیان این‌که  دستگاه قضایی از مهمترین دستگاه‌های کشور است، گفت: تضمین اجرای قانون و برقراری امنیت از مهمترین ماموریت‌های دستگاه قضایی است و به همین دلیل اجرای قوانین نیازمند داشتن دستگاه قضایی قوی، مسلط و به روز است.

احمدی‌نژاد، آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضاییه را فقیه روشن‌بین، مبتکر و خلاق معرفی و خاطرنشان کرد: امروز هزاران قاضی عالم و شجاع در دستگاه قضایی فعالیت می‌کنند که گام‌های بلندی را به سمت نقطه مطلوب بر می‌دارند.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور، الهام وزیر دادگستری در سخنانی گزارشی از عملکرد و مهمترین رویکردهای قوه قضاییه در راستای پیشرفت عدالت و توسعه قضایی طی ده سال اخیر ارایه کرد.

کد خبر 84346

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز