همشهری آنلاین: رئیس جمهور خودباوری، شجاعت، خلاقیت و ابتکار عمل را از مؤلفه‌های رسیدن به آبادانی و عزت دانست و افزود:

با همه این عوامل می‌توانیم آینده‌ای درخشان برای ایران رقم بزنیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در جمع مدیران و متخصصان دو طرح بزرگ صنعتی در استان مازندران افزود: با تاکیدات مکرر و جدی رهبری عزیز انقلاب، نهضت نرم افزاری، روحیه خودباوری و قدرت ابتکار و خلاقیت در ایران به سرعت در حال شکوفایی است.

وی ادامه داد: همان طور که می بینید، با هدایت رهبری عزیز و تأکید ایشان و حضور ارزشمند اندیشمندان، دلسوزان و جوانان، شاهد خیزشی علمی در ایران هستیم که عرصه جدیدی را برای خدمت به مردم باز می‌کند.

وی افزود: این حرکت نویدبخش آینده ای درخشان برای ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه علاوه بر ایمان و اعتقاد عمیق به خدای متعال، پیامبر ( ص )، اهل بیت (ع) و خط نورانی ولایت، باید عوامل دیگری را برای پیشرفت بیشتر در کنار هم جمع کنیم، گفت: یکی از مهمترین عوامل، علم است، چرا که بدون علم نه تنها امکان آبادانی و عزت وجود ندارد بلکه ادامه زندگی هم ممکن نخواهد بود.

احمدی نژاد تولید موتور دیزل سنگین را در کشور که ایران را به عنوان دهمین کشور دارنده این فناوری مطرح می‌کند، نشان از ابتکار عمل و خلاقیت دانست.

وی تصریح کرد: این خود نویدبخش آبادانی و عزت و برای همه الهام بخش است و البته سکوی حفاری شناور هم با آن عظمت همین گونه است و آن نیز دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید به سمتی پیش برویم که ایران هم آباد باشد و هم عزیز و الهام بخش، گفت: اگر کشوری آباد و پیشرفته نباشد نمی تواند استقلال و سربلندی اش را حفظ کند بنابراین ساختن و آباد کردن کشور دستور کار دائم برای ملت ایران است.

وی بر بسیج همه مردم برای ساختن کشور تأکید و تصریح کرد: ایران عزیز یعنی ایران قدرتمند و سربلند و اگر ملتی قدرتمند و سربلند نباشد، آبادانی و عزت خود را از دست خواهد داد.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه خیلی وقت ها انسان های متعالی نه تنها اموال و دنیای خود، بلکه جان خود را برای عزتشان سرمایه گذاری می کنند، افزود: ایران عزیز ما باید الهام بخش باشد و فرهنگ و آرمان های ملت ایران برای دیگر ملت های جهان الگو قرار گیرد.

وی به آغاز طرح کُک سازی در مازندران اشاره کرد و گفت: در چند سفری که به این استان داشتم، مردم بارها از من اجرای این طرح را خواستند و بالاخره با همت وزیر صنایع این کار به نقطه آغاز رسیده؛ کاری که برای استان بسیار ارزشمند است.

آقای احمدی نژاد افزود: طرح کک سازی استان مازندران که در سوادکوه استان آغاز شده قرار است 300 هزار تن در سال محصول ارائه کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش حمایت از صنایع تبدیلی استان را از مهم ترین کارها خواند و گفت: به خاطر مسیر نامناسب تولید و فرآوری، قیمت برنج که در اینجا بهترین نوع آن تولید می‌شود بالا می‌رود و برای کشاورز و مصرف کننده مشکل به وجود می‌آید.

آقای احمدی نژاد از پشتیبانی دولت از برنج‌کاران در استان‌های مازندران، گیلان و گلستان خبر داد و افزود: دولت سعی می کند هزینه های کشت را پایین بیاورد تا کشاورزان ما زندگی خود را با سرافرازی جلو ببرند و در این مسیر وزارت بازرگانی نیز باید دقت و به معنای واقعی بازار را تنظیم کند.

وی با اشاره به زمینه های مختلف کشاورزی در استان مازندران به برنامه‌های دولت برای حمایت از کشاورزی اشاره و تصریح کرد: در برنامه پنجم توسعه باید سهم بخش کشاورزی را بسیار بالا ببریم و با سرمایه گذاری و برنامه سنگین پنج ساله، کشاورزی را به نقطه آرامش برسانیم زیرا غیر از این نمی توان با دنیای صنعتی مبارزه کرد.

رئیس جمهور از متخصصان و مدیران این دو طرح بزرگ خواست افق دیدشان را بالاتر و وسیع تر بگیرند و ضمن حفظ نیروهای متخصص، به پرورش بیشتر آنها بپردازند.

آقای احمدی نژاد به بهره برداری از سکوی حفاری شناور البرز در دریای خزر اشاره کرد و افزود: این سکو مختص دریای خزر ساخته شده است و ما در شمال به سکوهای بیشتری از این دست نیازمندیم چرا که هنوز به صورت جدی وارد بهره برداری از نفت و گاز دریای خزر نشده ایم و این نخستین گام محکم و جدی ماست.

وی بر شکل گیری صنایع پایین دستی پس از به کار افتادن این سکوی حفاری شناور تأکید کرد و گفت: خود این حفاری به خودی خود برای مردم استان زیاد اشتغال ایجاد نمی‌کند بلکه باید صنایع پایین دستی را طبق وعده‌ای که به مردم مازندران داده ایم راه بیندازیم تا اشتغال بیشتری در این استان ایجاد شود.

رئیس جمهور پس از این سخنرانی برای بازدید از سکوی نیمه شناور البرز عازم این منطقه شد.

کد خبر 86051

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز