همشهری آنلاین: رئیس جمهوری با اشاره برخی گمانه زنی‌ها در خصوص معرفی کابینه دولت دهم تصریح کرد: بعد از ارزیابی عملکرد وزرای فعلی در حال جمع آوری اطلاعات و سوابق گزینه‌های مختلف برای وزارتخانه‌ها هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد با بیان اینکه افراد مطرح شده در گمانه زنی های اشخاص و گروه‌ها برای وزارتخانه‌های مختلف نیز بررسی می‌شوند، اظهار داشت ممکن است در این گمانه زنی‌ها چند نفر نیز جز افراد مورد نظر رئیس جمهوری باشند اما هنوز به نقطه مشخصی که برای کدام وزارتخانه چه کسی یا چند نفر تعیین شده‌اند؛ دست نیافته‌ایم.

دکتر احمدی نژاد گفت: معمولا در دورانی که بررسی‌ها برای کابینه شکل می‌گیرد افراد و گروه‌های گوناگون حرف‌هایی می‌زنند و به عنوان خبر منتشر می‌کنند. گویی به نقل از منابع آگاه و نزدیک به رئیس جمهوری است.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد تا 22 مرداد فرصت داریم گزینه‌ها را به مجلس شورای اسلامی برای کسب رای اعتماد معرفی کنیم.

اظهارات رئیس جمهوری درباره مشایی

رئیس جمهوری همچنین در پاسخ به سوءالی درباره شایعات مربوط به استعفای آقای مشایی از سمت معاون اولی رئیس جمهوری تاکید کرد: آقای مشایی از مدیران مومن دلسوز، ولایی، پاک و خلاق ایران هستند و به چه دلیل باید استعفا بدهند.

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر اینکه آقای مشایی 4 سال به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در خدمت دولت بوده و خدمات فراوانی داشته است، تصریح کرد: آقای مشایی امروز در سمت معاون اول رئیس جمهوری به خدمات خود به انقلاب اسلامی، ملت و کشور ایران ادامه می‌دهد.

احمدی نژاد با اشاره به کم بودن اختیارات معاون اول رئیس جمهوری نسبت به معاون رئیس جمهور و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهوری در حقیقت دستیار رئیس جمهوری است.

رئیس جمهوری آقای مشایی را از مدیران ساده زیست، انقلابی، فداکار و دلسوز معرفی و خاطر نشان کرد: 4 سال خدمات آقای مشایی در عرصه‌های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران اگر بی نظیر نباشد کم نظیر است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به گلایه‌های مطرح شده درباره عملکرد آقای مشایی گفت: انتقادها و گلایه ها درباره آقای مشایی دو دسته است؛ عده ای با هر کار و اقدامی که دولت انجام می‌دهد مخالف هستند و برخی نیز از روی دلسوزی و برداشت خود نسبت به آقای مشایی از ایشان انتقاد و گلایه می‌کنند اما اگر کسی از نزدیک با آقای مشایی آشنا شود، نظراتش تغییر خواهد کرد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه اشخاص مختلف می‌توانند نظرات خود بیان کنند اظهار داشت: نباید مانع مطرح شدن دیدگاه‌های افراد شویم زیرا سلب اختیار در اظهار نظر به نفع کشور نیست.

تشریح اختیارات معاون اول رئیس جمهوری

دکتر احمدی نژاد همچنین با اشاره به حوزه عملکرد معاون اول رئیس جمهوری گفت: طبق قانون، معاون اول رئیس جمهور در دو عرصه اختیار عمل دارد؛ یکی در جاهایی که رئیس جمهوری انجام کارها و پیگیری امور از جمله اداره جلسات دولت و پیگیری مصوبات دولت را به معاون اول ارجاع می‌دهد و دیگر در جایی که رئیس جمهوری قادر به انجام وظایف خود نیست.

دکتر احمدی نژاد خاطر نشان کرد: در شرایطی که رئیس جمهوری قادر به انجام وظایف نباشد با تایید رهبری شورایی از سران قوا و معاون اول رئیس جمهور موظف می‌شوند ظرف 50 روز انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کنند.

دکتر احمدی نژاد درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه انتصابات و تغییرات صورت گرفته در معاونان رئیس جمهوری مربوط به کابینه دهم است، تصریح کرد: رئیس جمهوری تا زمان پایان هر دوره ریاست جمهوری میتواند معاونان خود را جابجا کند زیرا منظور از کابینه، هیات وزیران شامل 21 وزیر و رئیس جمهور است که حق رای دارند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه وزیران پیشنهادی پس از برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس جمهوری به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند گفت: ان شاءالله نمایندگان پس از بررسی به افراد معرفی شده رای می‌دهند و افرای که رای می‌آورند عضو کابینه می‌شوند.

کد خبر 85991

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز