همشهری آنلاین: محمود احمدی نژاد در نخستین دیدار خود پس از اعلام نتایج انتخابات در وزارت اطلاعات با وزیر، معاونین، مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات دیدار و از آنان تشکر کرد.

به گزارش فارس رئیس‌جمهور در این دیدار با بیان اینکه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حقیقت نوعی رفراندوم بود گفت: ملت ایران در این مسیر پیروز شدند و دشمنان علی‌رغم توطئه‌های پنهان و آشکاری که جهت براندازی نرم طراحی کرده بودند، شکست خورده و به اهدافشان نرسیدند.

محمود احمدی‌نژاد در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های این وزارتخانه در پیشگیری، شناسایی و مقابله با عناصر توطئه‌گر داخلی و وابسته به بیگانگان اظهار داشت: وظیفه وزارت اطلاعات در خصوص انتخابات و حوادث پس از آن این است که آسیب شناسی و نقاط ضعف را مشخص نماید.

رئیس جمهور با بیان اینکه شان وزارت اطلاعات این است که یک قدم از مسئولین نظام جلوتر باشد، تصریح کرد: وزارت اطلاعات باید جهانی بیاندیشد و رویکردها بایستی متناسب با تراز جهانی باشد.

رئیس‌جمهور انگیزه کارکنان وزارت اطلاعات را انسان‌هایی الهی و آرمانی دانست و گفت: باور من این است که وزارت اطلاعات یک عبادتگاه، کانون و خاستگاه بهترین، انقلابی‌ترین و باصفاترین یاران امام، رهبری و خط ولایت است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود اصلاح و ساختن ایران و جهان را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و اظهار داشت: اساس انقلاب اسلامی ایران از یک طرف بر ایجاد تغییرات بنیادین در مدیریت اندیشه، فرهنگ و نظام ارزشی است و از طرف دیگر ایجاد تغییرات اساسی در معادلات جهان می‌باشد.

احمدی نژاد ماهیت انقلاب اسلامی ایران را شکستن انحصار دو قطبی بودن جهان و اثرگذاری قدرت‌های نظامی در معادلات سیاسی، انحصار علمی و علوم پیشرفته قدرتهای بزرگ و انحصار تئوریک اداره جهان عنوان کرد و بیان داشت: ما خواهان تعامل با جهان با رویکرد تغییر هستیم و در این راستا باید از همه ظرفیت‌های دنیا برای شکستن قدرت سلطه جهانی استفاده نماییم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حقیقت نوعی رفراندوم گفت: ملت ایران در این مسیر پیروز شدند و دشمنان علی‌رغم توطئه‌های پنهان و آشکاری که جهت براندازی نرم طراحی کرده بودند، شکست خورده و به اهدافشان نرسیدند.

رئیس جمهور با اشاره به اهداف دشمنان انقلاب اسلامی در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری گفت: دشمن به دنبال این است که اقتدار ملت ایران را که با حضور 85 درصدی مردم در انتخابات به دست آمده، تضعیف نماید اما حرکت مثبت و موج دمکراسی‌خواهی که در مردم ایران به وجود آمده، اگر وارد معادلات سیاسی جهان شود، منافع جبهه استکبار را به مخاطره می‌اندازد.

کد خبر 84577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز