سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور رییس جمهور شانزدهم تیر پس از خبر ساعت 21 شبکه یک سیما به صورت زنده با مردم سخن گفت

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، رئیس جمهور، انتخابات 22 خرداد را آزادترین انتخابات در نوع خود خواند و گفت: در این انتخابات بالاترین نصاب دموکراسی رقم خورد.

دکتر محمود احمدی نژاد در گفتگوی تلویزیونی از شبکه اول سیما با تبریک اعیاد ماه مبارک رجب و همچنین تسلیت سالروز رحلت حضرت زینب (س) افزود: این شب ها جمع زیادی از جوانان و ملت عزیزمان در حال اعتکاف هستند که این توفیق را به آنها نیز تبریک می گویم.

وی گفت: اگر امکانات فراهم می بود، بخش بیشتری در این مراسم شرکت می کردند.

رئیس جمهور منتخب در بخش دیگری از سخنانش پیروزی عظیم ملت ایران در 22 خرداد را تبریک گفت و افزود: از حضرت ولی عصر (عج) به خاطر عنایت مستمرشان به ملت ایران صمیمانه تقدیر می کنیم.

احمدی نژاد افزود: در دولت دهم بنا دارم به طور مستمر و دوره ای به مردم گزارش کار دهم.

وی گزارش امشب خود را به بحث انتخابات و جهت گیری های کلی آن در عرصه داخلی و خارجی اختصاص داد و گفت: انتخابات ایران حادثه ای عظیم بود که همه مسائل داخلی و خارجی ایران را به طور گسترده تحت تاثیر خود قرار داد.

رئیس جمهور اظهار داشت : ‌ویژگی های ارزشمند این انتخابات در معرض دید ملت های جهان قرار گرفت.

احمدی نژاد با اشاره به مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات 22 خرداد افزود :‌ مطمئن هستم اگر امکانات فراهم می بود بیش از این رقم در انتخابات شرکت می کردند ، چرا که همه ملت ایران به سرنوشت ، کشور و آرمان های خود علاقه مند، حساس و پایبند هستند.

رئیس جمهور منتخب این انتخابات را آزادترین انتخابات در نوع خود خواند و گفت:‌ در هیچ جای جهان مبانی استقرار حاکمیت در ا نتخابات به چالش کشیده نمی شود اما در این انتخابات برای هیچ کس هیچ محدودیتی در اظهار نظر، انتقاد و در مد نظر قرار دادن، ایجاد نشده بود.

وی این انتخابات را هم برای نامزدها و یارانشان و هم ملت ایران آزادترین انتخابات جهان خواند.

رئیس جمهور: انتخابات متعلق به مردم است

رئیس جمهور ؛ انتخابات 22 خرداد را سالم ترین انتخابات دانست و گفت: ملت ما می داند و دنیا نیز بداند که ساختار انتخابات ما مستحکم، منظم و دقیق است.

دکتر محمود احمدی نژاد در ادامه گفتگوی زنده تلویزیونی از شبکه اول سیما با بیان اینکه مجری انتخابات خود مردم هستند ، گفت: هیأت های اجرایی از معتمدان مردم و بیشتر از فرهنگیان و معتمدان محلات هستند.

رئیس جمهور منتخب گفت : ناظران انتخابات نیز از مردم، فرهنگیان، کارکنان و معتمدان محل هستند که برخی تا 50 سال در یک محل مورد رجوع و اعتماد مردم بوده اند.

وی افزود : انتخاب کننده نیز خود مردم هستند که به صورت بسیار وسیع و حدود 40 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند و از صبح زود تا نزدیک پایان زمان رأی گیری حوزه ها مملو از حضور مردم بود.

آقای احمدی نژاد اضافه کرد : وزارت کشور تنها نقش پشتیبانی کننده دارد و اینها قانون انتخابات کشور ماست که هیأت های اجرایی، اعضای صندوق ها و ناظران از معتمدان مردم و از خود مردم هستند و انتخابات متعلق به مردم است.

رئیس جمهور منتخب گفت : به همین خاطر در سی سال، سی انتخابات با نتایج گوناگون در کشور برگزار شده و در بسیاری اوقات نتایج دور از انتظار تحلیلگران سیاسی بوده است.

وی افزود : در این انتخابات بیشترین فرصت و امکانات در اختیار رقبای رئیس جمهور منتخب بود و مردم نیز با نذر و نیاز، یاد خدا و دل های پاک برای رأی دادن آمدند و حماسه ماندگاری از ملت ایران ثبت شد.

آقای احمدی نژاد این انتخابات را آغازی جدید برای ایران و جهان دانست.

رئیس جمهور گفت: بسیاری از همکاران و رؤسای جمهور کشورهای جهان در تماس تلفنی برای تبریک به من دو نکته را یادآور شدند؛ اول اینکه ترازی از دموکراسی که ملت ایران به نمایش گذاشت بی نظیر و الگویی برای همه دنیاست و دیگر این که تأکید می کردند انتخابات ملت ایران منشأ تحولات بزرگ در منطقه و جهان خواهد شد.

وی اظهار داشت : چهل میلیون نفر به طور مستقیم و در مجموع 70 میلیون نفر ملت ایران پیروز صحنه انتخابات بودند.

رئیس جمهور گفت: علت اصلی دخالت دشمنان مستکبر در این انتخابات، شکوه و عظمت و اثرگذاری این انتخابات به عنوان انتخاباتی بی نظیر و الگو برای جهانیان بود.

وی افزود: علت دیگر دخالت بیگانگان این بود که ملت ایران راه سی ساله و چهار ساله را مورد تأیید مجدد قرار دادند و این راهی که ملت آمده بود و قله های افتخار را یکی پس از دیگری فتح می کرد ، در یک حضور حماسی مورد تأیید مجدد قرار گرفت که دشمنان هم از این ناراحتند.

اقای احمدی نژاد گفت: این انتخابات سالم ترین و زیباترین انتخابات بود و همه ملت ایران این موضوع را با دل پاک خود دریافتند که این انتخابات حادثه ای بزرگ، حماسه ای عظیم و انتخاباتی کاملاً پاک و سالم بود ، زیرا خودشان در انتخابات شرکت کردند، خودشان انتخابات را برگزار کردند و خودشان نیز آرا‌ء را شمارش کردند و در بازشماری آراء نیز هیچ خدشه ای به انتخابات وارد نشد.

رئیس جمهور افزود: کسانی که مدعی بودند حتی یک سند دال بر مخدوش بودن انتخابات ارائه نکردند و همه ملت این را فهمیدند.

وی افزود: از مدعیان سیاستمداری پذیرفته نیست که این حماسه عظیم را این طور زیر سؤال ببرند که البته نخواهند توانست.

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد : با این انتخابات ما وارد دوران جدیدی در عرصه داخلی و خارجی شدیم.

رئیس جمهور: وظیفه دولت پیگیری تحقق خواست مردم است

رئیس جمهور در ادامه گفتگوی زنده با مردم از شبکه اول سیما گفت : در داخل کشور ، مسیر ملت روشن تر از گذشته و با اقتدار بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد.

دکتر محمود احمدی نژاد افزود : عزت ، سربلندی، آبادانی همه جانبه، کرامت مردم و اجرای بدون ملاحظه عدالت و صیانت از حقوق و اموال ملت در دستور کار دولت است.

وی تامین مسکن، شغل مناسب، هدفمند کردن یارانه ها، اجرای طرح های تحول اقتصادی و قانون سیاست های کلی اصل 44، توسعه فعالیت های اجتماعی و دفاع از حقوق شهروندی را از دیگر برنامه های دولت دهم خواند.

رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: ‌این برنامه ها خواست همه ملت است ؛ آیا کسی هست که با عزت،‌عدالت، پیشرفت،‌آبادانی و اجرای طرح های تحول اقتصادی ، مخالف باشد؟

وی گفت: دولت در خدمت همه مردم خواهد بود و وظیفه دولت خدمتگذاری به همه ملت و پیگیری تحقق خواست مردم است.

رئیس جمهور اضافه کرد: در این دوره باید کارهای بالاتر و والاتری انجام شود و برای تحقق این هدف ها، این دوره را به نام دوره همدلی و همراهی نامگذاری می کنیم.

اقای احمدی نژاد گفت:‌ از همه برای همکاری،‌همراهی و همدلی دعوت می کنم تا دست به دست هم دهیم و اهداف بلند ملت ایران را محقق کنیم.

وی افزود: البته ساختار دولت باید متناسب با نیاز امروز تغییر کند و من عملکردها، برنامه ها و نیازها را بررسی کرده ام ، باید در دولت تغییراتی ایجاد کرد و این تغییرات قابل توجه خواهد بود.

اقای احمدی نژاد گفت: ‌ما نیاز به تجدید آرایش تیم دولت داریم ،چرا که باید ظرفیت های جدیدی ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: باید خودمان را برای دوره جدید آماده کنیم.

رئیس جمهور در ارزیابی کار همکاران خود در دولت گفت: بعضی از همکاران من خوب کار کردند و توانایی و آمادگی ادامه کار در دوره جدید را دارند، برخی هم هستند که خوب کار کردند اما برای دوره جدید که کار و تلاش ، وسعت و عمق بیشتری دارد ، توانایی ندارند.

اقای احمدی نژاد با قدردانی از هر دو گروه گفت: بعضی ها هم در حد انتظار مردم کار نکردند و طبیعی است که باید آرایش جدیدی ایجاد کنیم.

وی افزود: روشن است که تولید، مسکن و اشتغال باید به سرعت سامان پیدا کند.

اقای احمدی نژاد با اشاره به فعالیت های دولت در حوزه فرهنگ گفت:‌ در حوزه فرهنگ کارهای زیادی انجام شده است ، از همه تشکر می کنم اما در حد انتظار من نبود به ویژه در حوزه هنر.

وی تصریح کرد: البته کارهایی هم در حوزه فرهنگ انجام شد که مورد تایید من نبود که قبلا در این زمینه به وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ا رشاد اسلامی و نیروی انتظامی تذکر داده‌ام.

رئیس جمهور گفت: با برخورد پلیسی با متن مردم مخالفم به ویژه با پلیسی کردن حوزه فرهنگ و فضای فرهنگی و اجتماعی مخالفم.

اقای احمدی نژاد افزود:‌ حل مسائل فرهنگی و اجتماعی فقط از طریق فرهنگی میسر است و البته من اجازه ادامه این برخوردها را نخواهم داد و اگر مشکلی پیش آمد با مردم در میان خواهم گذاشت.

وی گفت: البته باید این نکته را یاداوری کنم که انتخابات تمام شده است و بحث های من انتخاباتی و تبلیغاتی نیست.

اقای احمدی نژاد افزود: من اعتقادات و باورهای خودم را با مردم مطرح می‌کنم.

وی ادامه داد: ‌آزادی های اجتماعی یک اصل است ،الان در کشور ما آزادی هست و باید در چارچوب قانون در همه بخش ها آزادی را توسعه دهیم چرا که جامعه بدون آزادی خواهد مرد و کمال فردی و اجتماعی بدون آزادی ، غیرممکن است.

رئیس جمهور منتخب گفت :‌ من با تحجر مخالفم البته با دنیاطلبی و لاابالی گری افراطی و سیاسی کاری نیز مخالفم چون اینها را مانع تحقق آرمان ها و کمال ملت ایران می دانم.

اقای احمدی نژاد افزود: اینها مخالف آرمان های ایران و انقلاب اسلامی است ، راه ما صراط مستقیم است و افراط و تفریط در آن جایگاهی ندارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: همه مردم در برابر قانون مساوی هستند و فرد فرد ما حقوق و تکالیفی داریم ، رئیس جمهور هم یک نفر از مردم و مثل سایر مردم است.

اقای احمدی نژاد گفت: شما دیدید که رهبری عزیز نیز تصریح کردند که ایشان هم مثل مردم عادی یک رای دارند بنابراین همه بدون استثناء باید ملتزم به قانون باشیم.

وی افزود: هیچ فردی حق ندارد سلایق خود را به مردم تحمیل کند، باید به سلایق مردم احترام بگذاریم و باید به جوانان اعتماد بیشتری داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت  جوانان امروز ما از جوانان دوره های گذشته آگاه تر و متدین تر هستند و آنها که خلاف این فکر می کنند به مسائل نگاه عمیقی ندارند و باید ذهنیت خود را اصلاح کنند.

رئیس جمهور: باید دست به دست هم ایران را بسازیم

رئیس جمهور منتخب در ادامه گفتگوی زنده تلویزیونی با مردم از شبکه یک سیما تاکید کرد: بعضی ها می گویند 14 میلیون نفر از مردم ایران منتقدند؛ مگر آن 25 میلیون نفر منتقد نیستند ؟ به عقیده من 40 میلیون نفر منتقدند و اصلاً من خودم خط مقدم انتقادم و اصلا موضع من موضع انتقادی است.

دکتر محمود احمدی نژاد افزود : فشارهایی که در چهار سال گذشته بر من وارد شد به سبب انتقادهایی بود که به برخی رفتارها و نابسامانی ها و ساختارها وارد می کردم.

رئیس جمهور انتقاد را رمز پیشرفت ملت دانست و افزود : مگر می شود ملتی به وضع موجود راضی باشد و پیشرفت و کمال پیدا کند؟

احمدی نژاد گفت: باید ناراضی باشیم تا بتوانیم به قله های بالاتر دسترسی پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه نه تنها 14 میلیون نفر تغییر می خواهند بلکه 40 میلیون نفر طالب تغییرند، افزود: من خودم نماد تغییرم؛ تغییر اساسی در ساختارها.

رئیس جمهور منتخب گفت : 40 میلیون شرکت کننده در انتخابات 22 خرداد ، انقلاب و نظام را ازآن خود می دانند و همگی نماد این اندیشه و استدلال هستند که کشور باید پیشرفت کند.

اقای احمدی نژاد افزود: هر کسی با هر سلیقه و هر ذهنیتی متعلق به خانواده ایران است و باید دست به دست هم ایران را بسازیم.

وی گفت: احترام، کرامت آحاد مردم، دوستی، فداکاری و عدالت، تنظیم کننده روابط میان آحاد مردم است.

رئیس جمهور افزود: افراط ها و تفریط ها و خواسته های شخصی در روابط میان مردم و روابط دولت و مردم جایگاهی ندارد.

اقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه در آینده درباره برنامه هایم به ویژه مسائل داخلی با مردم مفصل صحبت خواهم کرد، گفت: از همه برای کار و اصلاح دعوت می کنم.

وی افزود: در آینده نزدیک محلی اعلام خواهد شد تا کسانی که در خود توانایی و ظرفیت حضور در مدیریت های ارشد را می بینند ، خود را معرفی کنند و گروه هایی نیز صلاحیت آنان را بررسی خواهند کرد.

رئیس جمهور گفت: پس از مشورت، همکارانم را خودم و به صورت مستقل انتخاب خواهم کرد و توصیه و سفارش در انتخاب همکارانم تأثیری ندارد.

رئیس جمهور: انتخابات 22 خرداد نماد اقتدار ایران است

رئیس جمهور در ادامه گفتگوی زنده با مردم از شبکه یک سیما گفت : انتخابات 22 خرداد نماد اقتدار ایران است و اقتدار کشورمان را برای حضور و اثرگذاری در مناسبات جهانی چند برابر کرد.

احمدی نژاد افزود : انتخابات 22 خرداد فرصتی ایجاد کرد که ملت ایران با دست بالاتر در مدیریت و مناسبات جهانی شرکت کند.

وی گفت: برخی ممکن است فکر کنند که ما نباید به مسائل جهانی کاری داشته باشیم و ابتدا باید ایران را بسازیم اما ساختن ایران و حضور مؤثر در عرصه های جهانی لازم و ملزوم هم هستند و تفکیک ناپذیرند.

اقای احمدی نژاد گفت: بدون حضور مؤثر در مناسبات و مدیریت جهانی، نمی توانیم ایران را بسازیم چرا که اجازه نخواهند داد.

وی افزود: تا وقتی که عده ای قلیل خود قانون بنویسند و خود ناظر و قاضی باشند برای ملت هایی مانند ما جایی برای پیشرفت نمی ماند و همیشه باید بازنده باشیم و دست دوم باقی بمانیم.

رئیس جمهور منتخب گفت: آنها قانون و دموکراسی را خود نوشته اند و معیارها را نیز خود تعیین می کنند و دیکتاتورترین حکومت ها از نظر آنان

چون تعامل می کنند ، دموکراتیک است و آزادترین حکومت ها ،غیردموکراتیک.

اقای احمدی نژاد افزود: آنها در اقتصاد هم، ساختارها را به گونه ای نوشتند که منافع به جیبشان رود و تورم و مشکلات در سراسر جهان توزیع شود؛ تا هر دولتی در سیاست های آنها دخالت کرد، ریسک آنها را بالا ببرند.

وی گفت: اگر ما در اصلاح مناسبات جهانی وارد نشویم ، اجازه نمی دهند ایران را بسازیم.

رئیس جمهور افزود: در موضوع هسته ای، آنها می خواستند تا عمق ملت ما نفوذ و اختیارات ملت ما را سلب کنند.

اقای احمدی نژاد گفت: در چهار سال اخیر وقتی سیاست خارجی فعالی در پیش گرفته شد ، پیشرفت های علمی، آبادانی و سازندگی ما چندبرابر ارتقاء یافت و مزاحمت ها نیز کمتر شد.

وی با اشاره به دخالت دشمنان مستکبر در امور داخلی ما و به ویژه در مشوه جلوه دادن انتخابات عظیم و پاک 22 خرداد تصریح کرد : آنها قصد داشتند این اقتدار را تضعیف کنند و توانمندی ما را برای حضور در عرصه های جهانی کاهش دهند.

رئیس جمهور گفت: آنها کارهای بدی کردند و برخی مردم ما نیز آسیب دیدند؛ البته برخی ها متأسفانه با آنها همکاری کردند.

اقای احمدی نژاد افزود: امروز دشمنان ما از یک طرف به کمک ملت ایران ابراز نیاز و درخواست گفتگو و از طرفی در امور داخلی ما دخالت می کنند که این تناقض آشکار است.

وی گفت: 40 میلیون نفر شرکت کننده در انتخابات با اراده پاک به دنبال عزت و اقتدار کشور هستند.

رئیس جمهور منتخب افزود: البته قبلاً هم که از موضع عزت و حکمت با مسائل جهانی برخورد می کردیم، آنها می خواستند ما را تضعیف کنند.

آقای احمدی نژاد گفت: خیلی حرف ها در خارج و برخی در داخل زدند، اما دشمنان مستکبر ما بار دیگر اشتباه کردند چرا که آنها ملت بزرگ ایران را نمی شناسند و فریب شیطان را خوردند.

وی ملت ایران را ملتی اهل منطق، گفتگو و صلح و عدالت خواند و افزود: ما در مناسبات جهانی، جایگاه و حق شایسته خود را مطالبه می کنیم و کوتاه نخواهیم آمد.

رئیس جمهور گفت: دشمنان ما بدانند که یک خاطره و چهره نامناسب دیگری از آنها در ذهنیت تاریخی مردم ما شکل گرفت و هنوز ملت ما خاطره تلخ اسقاط دولت ملی را در مرداد 32 از یاد نبرده است و این دخالت ها آن ذهنیت را تقویت و زنده کرد.

آقای احمدی نژاد ابراز امیدواری کرد دشمنان ایران اسلامی بیدار شوند و خود را اصلاح کنند.

وی گفت: ملت ایران می داند که این حرکات بچه گانه و دخالت در امور ایران تنها تأثیری که دارد این است که دولت برآمده از اراده ملت به فضل الهی با اقتدار چند برابری در عرصه جهانی وارد خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نظامات جهانی باید به نفع ملت ها و بر اساس عدالت و دوستی تغییر کند ، افزود: این خواست ملت ایران و ملت های آزاده است چرا که دوره امپراطوری ها و اینکه چند دولت برای جهان تصمیم بگیرند ، به پایان رسیده است.

آقای احمدی نژاد گفت : تنها مسیر اصلاح وضع جهان و راه حل چالش ها و برقراری امنیت و رفاه، مشارکت همگانی در مدیریت جهانی است و این راه به عنوان تنهاترین راه باید باز شود.

وی افزود: همه بدانند و ملت ایران نیز می داند که این دوره جدید، پرشور، پرکار و دقیق تر و همراه با پیروزی های بزرگتر داخلی و خارجی ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور منتخب گفت: آینده درخشان از آن ملت ایران و ملت های عدالتخواه جهان است و به لطف خداوند، این آینده درخشان نزدیک است و محقق خواهد شد.

آقای احمدی نژاد با تبریک مجدد این پیروزی عظیم به ملت ایران افزود: از خداوند منان به خاطر همه عنایاتش به ملت ایران سپاسگزارم.

وی گفت: از حضرت ولی عصر (عج) برای همه هدایت ها و لطف ویژه ایشان به مردم ایران تشکر می کنیم.

رئیس جمهور در پایان ؛ عزت، سربلندی و پیروزی های بزرگتر و رفع موانع پیشرفت و تحقق عدالت را برای ملت ایران آرزو کرد و افزود: از خداوند متعال پیروزی هرچه سریعتر انقلاب جهانی حضرت ولی عصر (عج) را مسئلت دارم.

کد خبر 85046

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز