همشهری آنلاین: جمعی از علما و روحانیون تهران با رئیس جمهور دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهور با تاکید بر این که نقش علما و روحانیت در تربیت دینی مردم، صیانت از مکتب نجات‌بخش اسلام و انتقال فرهنگ اسلامی، بی‌بدیل و بدون جایگزین و حفظ آن است، تصریح کرد: امروز صحنه هنرنمایی علمای بزرگوار در پیشبرد و تحقق آرمان‌های الهی و دفاع از استقلال و شرف ملت ایران است.

دکتر احمدی‌نژاد، انتخابات 22 خرداد را یک تحول عظیم و آغاز تحولات عظیم‌تر در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی در جهان و داخل کشور دانست و افزود: در شرایطی که همه دنیای استکبار در یاس و ناامیدی به سر می‌برد ملت ایران به قدری با نشاط و سرزنده است که 40 میلیون نفر در انتخابات شرکت می‌کنند و همگی به شعارهای آرمانی و انقلابی رأی می‌دهند و این به معنای شروع دوران آرمانی در جهان و ایران اسلامی است.

وی که عصر شنبه (30 خرداد) در دیدار جمعی از علما و روحانیت استان تهران سخن می‌گفت، با تأکید بر این که انتخابات 40 میلیون پیروز داشت، اظهار کرد: این انتخابات نشان داد که مردم ایران با همه وجود انقلاب و نظام نورانی جمهوری اسلامی را دوست دارند، این‌که 40 میلیون انسان آزادانه یک مکتب و آرمان را انتخاب کنند، شروع تحول در جهان و در داخل کشور است. حضور گسترده مردم در انتخابات هفته گذشته، دموکراسی‌های دروغین غرب را به چالش کشید و نشان داد دموکراسی واقعی فقط در چارچوب مکتب و دین تحقق می‌یابد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که اعتماد گسترده مردم مسئولیت دولت را چندین برابر کرده است، تصریح کرد: به فضل الهی در مقطعی که دولت آرمانی سر کار بود 85 درصد واجدان شرایط پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و رکورد حضور مردم شکسته شد. دولت مصمم است به پشتوانه این حضور عظیم راه را برای پیشرفت هر چه بیشتر کشور و خدمت‌رسانی به آحاد جامعه به منظور شکوفایی همه استعدادها هموار کند، و باور من این است که هویت و شخصیت مجموعه دولت به این است خود را خادم و نوکر ملت بزرگ ایران بداند.

احمدی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ملت ایران ده‌ها برابر آن چیزی است که تا کنون بروز یافته است، گفت: اگر چه در طول انقلاب اسلامی خدمات عظیمی انجام شده که غیرقابل مقایسه با گذشته است، اما معتقدیم اگر از موضع آرمان‌های الهی و ایمان و مکتب در عرصه‌های مختلف داخلی و جهانی وارد شویم استعداد‌ها شکوفاتر و سازندگی‌ها عمیق‌تر خواهد شد.

رئیس‌جمهور هم‌چنین با اشاره به دخالت برخی کشورهای غربی در امور داخلی کشورمان تصریح کرد: آنها می‌خواهند اقتدار و جایگاه ممتاز و قدرتمندی را که برای ملت ایران در داخل و خارج در پی انتخابات اخیر ایجاد شده است کوچک جلوه دهند که البته باز هم اشتباه کردند و نشان دادند هنوز ملت ایران را نمی‌شناسند. قطعاً حوادثی که اتفاق افتاد بر عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران خواهد افزود.

وی در ادامه با توجه به برخی اظهارات مداخله‌جویانه کشورهایی که مدعی دوستی با ملت ایران هستند، خطاب به نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور آمریکا گفت: قطعاً با اظهارنظر شتابزده در دایره دوستی ملت ایران قرار نخواهید گرفت؛ از این‌ رو به شما توصیه می‌کنم، مواضع مداخله‌جویانه خود را اصلاح کنید.

دکتر احمدی‌نژاد هم‌چنین با اشاره به روحیه استکبارستیزی ملت ایران گفت: دشمنان هنوز نمی‌دانند 70 میلیون بیگانه‌ستیز در ایران زندگی‌ می‌کنند، بی‌شک ایران اسلامی در سال‌های آینده به اوج عزت و اقتدار خواهد رسید.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که دوران شکوفایی ملت ایران آغاز شده است، خاطرنشان کرد: باید هم ایران را بسازیم و هم در تغییرات جهان حضور فعال داشته باشیم معادلات جهانی باید بر پایه عدالت و خداپرستی ایجاد شود.

کد خبر 83947

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز