گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری حکم 7 انتصاب از 8 انتصاب در کابینه جدیدش را صادر کرد.

پیش از این و در نخستین ابلاغ، حکم اسفندیار رحیم‌مشایی برای تصدی معاونت اول محمود احمدی‌نژاد، صبح دوشنبه گذشته صادر شده بود. پس از آن، حکم سیدمجتبی ثمره‌هاشمی برای تصدی سمت تازه دستیار ارشد رئیس‌جمهوری روی خروجی پایگاه اطلاع‌رسانی دولت قرار گرفت. 

دستیار ارشد

احمدی‌نژاد در حکم ثمره هاشمی نوشته است: نظر به‌مراتب تدین، تعهد و سوابق ارزشمند جنابعالی، شما را به موجب این حکم به‌عنوان «دستیار ارشد رئیس‌جمهور» برمی‌گزینیم.

2 انتصاب دیگر

رئیس‌جمهوری خطاب به حمید بقایی که روز چهارشنبه رسما و با سخنرانی احمدی‌نژاد جانشین رحیم‌مشایی شد، نوشت: نظر به تعهد، شناخت و تجارب ارزشمند، جنابعالی را به‌عنوان «معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری» منصوب می‌نمایم.

احمدی‌نژاد در مراسم تودیع مشایی و معارفه بقایی گفته بود: رحیم مشایی علی‌الظاهر از سازمان میراث فرهنگی جدا می‌شود ولی مطمئنم که هیچگاه جدا نخواهد شد.پرویز داوودی ، معاون اول سابق  هم   به سمت «مشاور عالی رئیس‌جمهور» منصوب شد.

از فرهنگسرای خاوران تا سازمان ملی جوانان

احمدی‌نژاد همچنین مهرداد بذرپاش را از مدیریت سایپا به هیات دولت آورد و وی را  به سمت «معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان» منصوب کرد. بذرپاش پیش از این از مدیریت پارس خودرو به سایپا رفته بود.

پیش از آن و در روزهایی که احمدی‌نژاد شهردار تهران بود، بذرپاش را به ریاست شورای مشاوران جوان خود برگزیده بود و برای مدیریت فرهنگسرای خاوران در جنوب‌شرق این شهر منصوب کرده بود. 

اما محمدجواد حاج‌علی‌اکبری که جایش را به بذرپاش داده بود حکم تازه‌ای از رئیس‌جمهوری گرفت که در آن آمده است: با توجه به تعهد و سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم شما را به سمت «مشاور رئیس‌جمهور در امور جوانان» برمی‌گزینم.

احمدی‌نژاد همچنین در احکامی جداگانه علی‌اکبر صالحی و مسعود زریبافان را به ترتیب به عنوان رئیس‌سازمان انرژی اتمی و رئیس‌بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب کرد.

کد خبر 86123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز