همشهری آنلاین: خبرگزاری‌ها می‌گویند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط رئیس جمهور عزل شده است

به گزارش فارس، محمود احمدی نژاد، چند روزی قبل از پایان دولت نهم، محمدحسین صفارهرندی را از دولت نهم برکنار و خواجه پیری را سرپرست وزارت ارشاد اعلام کرد.
گفته شده است صفارهرندی چند روز قبل از کارکنان وزارت ارشاد رسما و طی مراسمی خداحافظی کرده بود.

محمد علی خواجه پیری که به جای صفار هرندی سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده است، متولد 1331 تهران و مدیر مرکز فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
محمدحسین صفارهرندی پیش از مدت کمتر از 4 سال وزارت در دولت نهم معاون مدیر مسئول و سردبیر روزنامه کیهان بود.

خبر خبرگزاری مهر

در همین حال خبرگزاری مهر هم اعلام کرد صفار هرندی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در فاصله 8 روز مانده به پایان کار دولت نهم توسط رئیس جمهور از سمت خود برکنار شد.
یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: محمد حسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساعتی پیش از سمت خود برکنار و خواجه پیری مشاور وی به دستور رئیس جمهور سرپرست وزارت ارشاد شده است.

واحد مرکزی خبر: تائید سرپرستی خواجه پیری

واحد مرکزی خبر هم در همین رابطه گزارش داد: یکی از مشاوران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حکم سرپرستی محمدعلی خواجه پیری را به عنوان سرپرست این وزارتخانه تائید کرد. حکم سرپرستی امروز به آقای خواجه پیری ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون (ساعت 17و30دقیقه) جلسه‌ای با حضور صفار هرندی وزیر پیشین فرهنگ وارشاد اسلامی و خواجه پیری سرپرست جدید وزارت ارشاد در محل وزارتخانه در حال انجام است.

مشاور قرآنی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور از جمله سمت‌های محمدعلی خواجه‌پیری بشمار می‌رود که در سال 1331 در تهران متولد شده است.

هیچ منبع دولتی تغییر وزیر ارشاد را تایید نکرده است

هنوز هیچ منبع دولتی تغییر وزیر ارشاد را تایید نکرده است. در همین حال یک مقام مسوول در دفتر رییس جمهور برکناری حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای از وزارت اطلاعات را تایید کرد. این مقام مسؤول در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت در خصوص برخی اخبار منتشره درباره برکناری تعدادی از وزرای دولت نهم توسط رییس جمهور گفت:

تاکنون تنها خبر برکناری وزیر اطلاعات قابل تایید می باشد و شایعات منتشر شده درباره سایر وزرا تایید نمی‌شود

کد خبر 86276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز