شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

گروه سیاسی- محمدعلی بدری: در آخرین ساعات دوم مردادماه، اسفندیار رحیم‌مشایی در اطلاعیه‌ای از «کناره‌گیری» خود از سمت معاونت اولی ریاست‌جمهوری خبر داد.

این اطلاعیه نخستین واکنش مکتوب در دولت پس از ابلاغ بیست‌وهفتم تیرماه رهبر انقلاب اسلامی – که پریشب از صداوسیما پخش شد - بود.

رحیم مشایی در حالی این اطلاعیه کوتاه را نوشت که مخاطب ابلاغیه رهبر انقلاب، محمود احمدی‌نژاد بود و نه مشایی؛ موضوع آن لغو حکم معاونت اول مشایی بود و نه کناره‌گیری او؛ و مهم‌تر آنکه پس از 6 روز که از صدور ابلاغیه رهبر انقلاب می‌گذشت، نامه  ایشان  اجرایی نشد و تنها پس از آنکه متن ابلاغیه رهبر انقلاب از رسانه‌ها به اطلاع مردم رسید، مشایی معاونت اولی احمدی‌نژاد را رها کرد.

همان روز بیست و هفتم

پس از  برکناری مشایی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس پاسخ ندادن رئیس‌جمهور به نامه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم لغو حکم اسفندیار رحیم مشایی در سمت معاونت اولی را یک نوع بد رفتاری سیاسی خواند و آن را غیرقابل پذیرش دانست.

احمد توکلی به نامه روز بیست و هفتم رهبر انقلاب اشاره کرد و به مهر گفت: به‌دنبال این نامه، این رئیس‌جمهور بود که وظیفه داشت طبق قانون و احکام اسلامی پس از ابلاغ در همان تاریخ یعنی 27 تیرماه دستور را اطاعت کرده و حکم را کأن‌لم‌یکن اعلام کند.

بلافاصله پس از دریافت حکم

علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی  مجلس  نیز به مهر گفت: از احمدی‌نژاد انتظار می‌رفت که روز 27 تیر ماه بلافاصله پس از دریافت حکم مقام معظم رهبری مبنی بر برکناری اسفندیار رحیم مشایی از سمت معاونت اولی، این حکم را اجرایی نماید. بروجردی انتصاب مشایی را پیش از انجام مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست‌جمهوری گامی شتابزده خواند.

کد خبر 86231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز