همشهری آنلاین: رئیس جمهوری در جمع مردم خرمشهر در مسجد جامع این شهر، گفت: آزادسازی خرمشهر، بر هم زننده همه نقشه‌های پیچیده دشمنان برای سلطه بر ایران و جهان و آغاز دوران جدیدی در حیات ملت ایران بود.

به گزارش مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد سوم خرداد را فراز بلند و سرنوشت ساز در تاریخ ملت ایران، آغازی دوباره برای همه بشریت و نقطه عطف تقابل جبهه استکبار با ملت مظلوم ایران به نمایندگی از همه ملت‌های تحت ستم دانست و افزود: در این روز اراده الهی بر همه قدرت‌های استکباری غلبه کرد و معجزه‌ای بزرگ به وقوع پیوست.

رئیس جمهوری با بیان اینکه از روز آزادسازی خرمشهر تا به امروز، جبهه استکبار روز به روز در رویارویی با ملت ایران مجبور به عقب نشینی شده است، گفت: از این روز به بعد ملت ایران هم گام به گام به سمت قله‌های پیشرفت حرکت کرده و هر لحظه موفقیت‌های بزرگی به دست آورده است.

احمدی نژاد آزادسازی خرمشهر را بر خلاف پیش بینی‌های تحلیلگران سیاسی و نظامی جهان دانست و افزود: آن‌ها هیچگاه تصور نمی‌کردند تا زمانی که خرمشهر در تصرف و آبادان در محاصره آن‌هاست، رنگ شکست را ببینند، اما آزادی خرمشهر گرد یأس را در میان آن‌ها افشاند و آنان را مأیوس کرد.

احمدی نژاد ظرفیت‌ها و استعدادهای ملت ایران را بزرگ و بی‌نظیر خواند و گفت: ملت ایران در مقاطع مختلف، بزرگی‌های خود را به صحنه آورده است و نقشی ویژه در تحقق جامعه بشری ایفا کرده است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه همه صاحبنظران دنیا اتفاق نظر دارند که ملت ایران نقشی تعیین کننده در شکل گیری فرهنگ و تمدن بشری فراهم کرده است، گفت: در هر نقطه از جهان که می رویم آثار اندیشه، فرهنگ و اخلاق ملت ایران مشاهده می‌شود.

وی مقطع دوم ملت ایران را در پذیرش اسلام توصیف و تصریح کرد: در تاریخ می‌بینیم ملتی که ملتی پیشرفته و تمدنی بزرگ بود، اسلام ناب را با تمام وجود انتخاب کرد و در طول 1400 سال در بسط تمدن اسلامی به ایفای بالاترین نقش پرداخت، به صورتی که اگر نقش ملت ایران را از تمدن اسلامی برداریم چیز زیادی باقی نمی‌ماند.

وی افزود: ملت ایران همه سرمایه خود را صرف گسترش اسلام ناب کرد و همین مردم خوزستان و خرمشهر را در طول تاریخ بنگریم می‌بینیم که چه صحنه‌های پرشور و پر افتخاری را در گسترش اندیشه تمدن، فرهنگ و اخلاق اسلامی، خلق کرده‌اند.

احمدی نژاد مقطع سوم تاریخی ملت ایران را انقلاب اسلامی عنوان و تأکید کرد: در این مقطع یک بار دیگر ملت ایران به صحنه آمد و همه معادلات عالم را به نفع ملت‌ها به هم ریخت و بدون تردید انقلاب اسلامی ایران سرآغازی دوباره برای همه بشریت بوده است.

رئیس جمهور به تحمیل جنگ هشت ساله به ملت ایران اشاره کرد و گفت: دشمنان آمدند با تحمیل این جنگ،‌ این دوره پر افتخار بشری را سرکوب کنند اما ملت ایران و مردم خرمشهر ایستادند و طراحی‌های آنان را در هم شکستند.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش خرمشهر را شهری بزرگ با مردمی مؤمن، پرشور و سرشار از فعالیت، حرکت و تلاش توصیف و تصریح کرد: دشمن آمد تا خرمشهر و خرمی خرمشهر را از ملت ایران بگیرد و به ظاهر نیز در خرمشهر و آبادان این کار را انجام داد و سنگین ترین تخریب‌ها را بر مردم این دو شهر تحمیل کرد و بسیاری از زیربناها را متلاشی ساخت اما بعد از دفاع مقدس، مردم خرمشهر آمدند و تصمیم گرفتند دوباره خرمی خرمشهر را برپا کنند.

محمود احمدی نژاد به 20 سال تلاش مردم خرمشهر با دستان خالی برای بازسازی این شهر اشاره کرد و گفت: در این شهر کارهای فراوان و زیادی انجام شده است اما همانطور که می‌بینیم این کارها در شأن مردم خرمشهر نیست و به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.

رئیس جمهوری به کارهای صورت گرفته در خرمشهر ازجمله گازرسانی اشاره کرد و گفت: بازسازی خط آهن اهواز- خرمشهر که بسیار مورد نیاز مردم است، به پایان رسیده و امروز با حضور وزیر راه افتتاح می‌شود تا مردم دوباره سوت قطار خرمشهر را بشنوند.

احمدی نژاد دو مشکل اساسی خرمشهر و آبادان را مشکل آب و اشتغال دانست و گفت: درباره مسأله آب طرح‌های گوناگونی شروع شد و سرمایه گذاری‌ها و اقدامات فراوانی انجام شده اما مشکلات آن گونه که مردم انتظار دارند، هنوز حل نشده است.

رئیس جمهوری انتقال آب از کرخه به بوشهر را طرحی بزرگ برای رفع مشکل آب این منطقه توصیف کرد و گفت: سرعت پیشرفت این طرح خوب است و امیدواریم این طرح مانند طرح‌های دیگر متوقف نماند و آب سالم و مطمئن خیلی سریع به خرمشهر و آبادان برسد.

احمدی نژاد به مسئله اشتغال در خرمشهر و آبادان و موانع رفع آن اشاره و تصریح کرد: تمام زیربناهای اشتغال خرمشهر و آبادان از بین رفته بود، البته برخی کارها انجام شده است اما بسیار روشن است که این‌ها پاسخگوی جوانان آبادان و خرمشهر عزیز نیست و نیازمند کارهای جدیدی هستیم.

آقای احمدی نژاد تصویب شش طرح بزرگ صنعتی مخصوص خرمشهر را در جلسه استانی دولت در ایجاد اشتغال مؤثر دانست و افزود: بودجه این طرح ها نیز تخصیص یافته است که امیدواریم با اجرای آن‌ها مشکلات هر چه سریعتر برطرف شود.

احمدی نژاد در پاسخ به برخی گلایه‌های مردم نسبت به برخی عملکرد دستگاه‌های اجرایی گفت: انشاء الله خودم شخصاً فرمانداری خرمشهر را به دست می‌گیرم و کارهای مردم را دنبال می‌کنم تا مشکلات آن‌ها به طور کامل به پایان برسد گرچه می‌دانم فرماندار عزیز نیز زحمات بسیاری کشیده است و دست او را می‌بوسیم.

رئیس جمهوری در پایان تصریح کرد: به رغم کارشکنی بدخواهان بد دل با این نشاط و اراده‌ای که شما دارید انشاء الله خرمشهر آباد و به آبادترین شهر ایران تبدیل خواهد شد.

کد خبر 81979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز