یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۸
۰ نفر

گروه سیاسی: صبح دیروز، مردی -که حالا موی سروصورت سپید کرده- در آخرین دقایق جلسه علنی صحن سبز مجلس شورای اسلامی، پشت تریبون رفت

 تا تنها یک روز پس از سفر محمود احمدی‌نژاد به شهرش -خرمشهر- از شهر هنوز نیمه‌ویرانش حکایت کند؛ حکایتی که دولت نهم را در این وقت اضافه به واکنش فوری کشید.سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که پس از لاریجانی عهده‌دار اداره جلسه دیروز مجلس بود، خبر داد: هزینه جهیزیه 300 زوج خرمشهری را دولت پرداخت می‌کند.

ابوترابی فرد منبع این پرداخت را «منابع دولتی» خواند. اما این تنها پس از آن اتفاق افتاد که پدر محمد جهان‌آرا، فرمانده دلاور خرمشهر، پشت تریبون مجلس رفت. 

او که به مناسبت سالگرد فتح سوم خرداد - فتحی که فرزندش بنیان گذاشت اما نبود که آن را ببیند- میهمان مجلسیان بود، به زبانی خارج از عادات سیاسی مستمعان سخن گفت. پدر شهید جهان‌آرا ابتدای سخنانش خود را معرفی کرد: بنده سید هدایت جهان‌آرا پدر 3 شهید و 2جانباز هستم.

سید هدایت جهان‌آرا ادامه داد: خداوند عالم لطف کرده است و شما نماینده شده‌اید که به شهرهای خود کمک کنید. خدا سمتی به شما داده که بتوانید کمک کنید.

دیگر باید دست‌به‌جیب شویم

اما پدر محمد جهان‌آرا از سیاست‌های کلان اقتصادی و ضرایب و شاخص‌های گوناگون مورد مناقشه جناح مستقر در دولت و جریان‌های منتقد آن سخن نگفت. او صریح‌تر بود.

سید هدایت جهان‌آرا گفت: آقایان و خانم‌های محترم، خرمشهر ما آب خوردنی و گاز ندارد. باید به شهری که ایران را نجات داده برسند، ما در خرمشهر 25 هزار جوان بیکار داریم.

همچنین حدود 300 دختر در خرمشهر منتظر جهیزیه هستند که بنده باید جهیزیه آنها را از اینجا بفرستم، حالا ببینیم می‌توانیم امروز از مجلس 50 جهیزیه برای دختران خرمشهر بگیریم.

برخی نمایندگان مجلس در برابر این لحن مستقیم و مصداقی پدر شهید جهان آرا لبخند زدند. اما او افزود: آقایان نخندید، باید دیگر دست به جیب بشوید، متوسط جهیزیه‌ هم 600 هزار تومان بوده خیلی هم زیاد نیست.

فقط می‌آیند حرف می‌زنند

پدر سردار خرمشهر ادامه داد: خرمشهری که ایران را نجات داده نصف آن هنوز ساخته نشده است؛ پس چه زمانی می‌خواهند به خرمشهر برسند؟ فقط می‌آیند حرف می‌زنند.

این، یک روز پس از آن بود که محمود احمدی‌نژاد، از نامزدهای ریاست‌جمهوری دوره دهم، در سفری فوری به خرمشهر گفته بود: تاکنون طرح‌های گوناگونی انجام شده اما مشکل آب در حد توقع مردم رفع نشده است و امیدواریم با اجرای طرح انتقال آب از چرخه آب سالم و مطمئن به مردم خرمشهر و آبادان برسد.

احمدی‌نژاد در سفر صبح شنبه به خرمشهر، آب آشامیدنی و بیکاری را مشکلات اصلی خرمشهر و آبادان دانست و ادامه داد: تاکنون طرح‌های متعدد و مهمی برای تامین آب آشامیدنی مناسب و ایجاد اشتغال برای جوانان خرمشهر و آبادان اجرا شده ‌است.

این نامزد ریاست‌جمهوری دهم با بیان اینکه زیربناهای اشتغال در خرمشهر از بین رفته و کارهای انجام شده نیز پاسخگوی نیازهای جوانان خرمشهر و آبادان نیست، گفت: کارهای فراوانی از جمله اجرای 6طرح بزرگ صنعتی برای خرمشهر عملیاتی می‌شود.

به دولت فشار بیاورید

یک روز بعد، یعنی عصر یکشنبه، پدر محمد جهان‌آرا فرمانده دلاور خرمشهر پشت تریبون مجلس از موضوع دیگری دادخواهی می‌کرد. سید هدایت جهان‌آرا گفت: مدافعان خرمشهر کاری کرده‌اند که غیراز ایران، دنیا حیران آن است. واقعا ببینید مدافعان خرمشهر چه کرده‌اند؛

صدام خبرنگاران خارجی را به بصره آورده و گفته بود یک هفته دیگر در تهران با شما مصاحبه می‌کنم. در این جلسه که امیر علی شمخانی و خانواده شهیدان علی صیاد شیرازی و حسین فهمیده نیز حضور داشتند، پدر شهید جهان‌آرا یادآور شد: برادر بزرگ محمد جهان‌آرا به نام سیدمحسن اسیر عراق شد که نه زنده‌اش را به ما دادند نه مرده‌اش را. زن شبانی از کاشان که همراه با گوسفندان خود به خرمشهر آمده بود اسیر دشمن شد و آن را روزی 3 مرتبه برای شکنجه می‌بردند.

یک زمان که آمدند او را ببرند محسن جهان‌آرا برادر بزرگ محمد خطاب به آنها گفته بود او را یک ساعت پیش بردید، این بار من را ببرید و من را بزنید. حال ببینید این جنایتکاران چه کار کرده‌اند.

او با بیان اینکه خرمشهر به حال خود رها شده و همه ما باید به آن کمک کنیم، ادامه داد: این جنایتکاران همان فرزندان کسانی هستند که به فرزندان امام حسین(ع) آن همه ظلم کردند و حال خرمشهر را رها کرده‌اند و به آنها کمک می‌کنند.

پدر شهید جهان‌آرا خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان به دولت فشار بیاورند و بگویند خرمشهر را درست کنند.

کد خبر 82111

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز