سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: رییس جمهور برزیل با سفر به ونزوئلا حمایت خود را از هوگو چاوز اعلام کرد.

به‌نوشته ال پاییس، ایناسیو لولا دا سیلوا پس از انتخاب مجدد به مقام رییس جمهوری، ونزوئلا را به عنوان اولین مقصد خارجی خود انتخاب کرده است و به این کشور رفته تا با پشتیبانی از رییس جمهور این کشور وی را برای شرکت در انتخابات ماه دسامبر دلگرم کند.

هوگو چاوز در دیدار با لولا این مسئله که او ونزوئلا را به عنوان اولین مقصد سفر‌های خارجی خود انتخاب کرده افتخاری برای خود و کشورش توصیف کرد.

چاوز افزود:من نیز چهار روز پس از انتخاب مجدد به برزیل جهت حمایت از لولا سفر خواهم کرد.

لولا نیز گفت از آن جهت که دارای تابعیت ونزوئلایی نیست نمی‌تواند در باره مسائل سیاسی این کشور اظهار نظر خاصی بکند.

با این حال وی تلویحاً حمایت خود از چاوز را این گونه بیان کرد: در این کشور نیز اتفاقی مشابه آنچه در برزیل اتفاق افتاد،رخ خواهد داد(اشاره لولا به انتخاب مجدد خود در دور دوم انتخابات برزیل بود).

لولا در ادامه تاکید کرد:با مشکلاتی که برای چاوز پیش آمده آشنایی دارم،او نیز مانند من قربانی فعالیت سیاسی پاره‌ای از روزنامه‌های طرفدار گرو‌ه‌های اقلیت است که کاندیدای حزب رقیب خود را مورد حمله قرار می‌دهند.

رییس جمهور برزیل در توجیه دیدگاه خود گفت:این امر از آن رو رخ می‌دهد که چاوز با به اجرا گذاشتن سیاست‌های اجتماعی قصد حمایت از فقرا را دارد.

لولا این سخنان را در نزدیکی شهر گوایانا واقع در ایالت شرقی بولیوار ،از ایالات مرزی با برزیل به زبان آورد.او در این ایالت در مراسم افتتاح پلی که با سرمایه مشترک دو کشور ونزوئلا وبرزیل بر رودخانه اورینوکو ساخته می‌شود نیز شرکت کرد.با ساخت این پل رفت وآمد به مناطق شمالی برزیل تسهیل می‌شود. 

کد خبر 8293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز