همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ونزوئلا پس از 90 دقیقه بازداشت در فرودگاه نیویورک آزاد شد.

نیکلاس مادورو وزیر امور خارجه ونزوئلا خود در این باره در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌.ان.‌ان از آزادی‌‌اش خبر داد و اقدام ماموران امنیتی فرودگاه نیویورک را نمونه دیگری از سواستفاده از قدرت ایالات متحده توصیف کرد.

به گفته مادورو حادثه زمانی رخ داد که مامور امنیتی فرودگاه جان اف کندی به وی گفت نمی‌تواند شیئی را که از دستگاه کنترل فلز رد شده مجددا بردارد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا گفت: وقتی خود را به عنوان عضو دولت ونزوئلا معرفی کردم این مساله نیز برخورد ماموران امنیتی را با من تغییر نداد.
در واقع ماموران بی توجه به اظهارات مادورو، وی را به اتاقی هدایت کردند و در آن جا بازرسی‌ها را به مدت یک ساعت و سی دقیقه ادامه دادند.

منابع کاخ سفید نیز در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه ونزوئلا اعلام کردند: ماموران امنیتی از هویت وی بی اطلاع بوده و تنها از مادورو درخواست کرده بودند برای بار دیگر به بازرسی‌ها تن در دهد. اما هنگامی که با مخالفت وزیر ونزوئلایی مواجه شدند بر اقدام خود پافشاری کردند. منابع کاخ سفید افزودند: پس از حل مساله و با آنکه وزیر امور خارجه ونزوئلا جواز سوار شدن به هواپیما را در دست داشت، ترجیح داد در نیویورک بماند.

مادورو پیش از مصاحبه با سی.ان.ان در گفت و گویی تلفنی با شبکه تلویزیون
دولتی  ونزوئلا از بازداشتش  در نیویورک خبر داده بود.پ س از پخش اولیه این خبر سایر تلویزیون‌های ونزوئلا نیز مبادرت به پخش خبر دستگیری وزیر امور خارجه کشورشان کردند.

مادورو در این مصاحبه تایید کرد که پس از اقدامی که نمایانگر زیر پا گذاشتن تمام قرارداد‌های بین‌المللی میان ایالات متحده و سازمان ملل و حتی تمامی عهدنامه‌های دیپلماتیک بود توسط پلیس نیویورک بازداشت شد.
مادورو گفت: آن‌ها حتی نزدیک بود به ما ضرباتی را وارد کنند.

او افزود: اما ما هیچگاه و تحت هیچ گونه شرایطی در برابر این افراد سر فرود نمی‌آوریم. مادورو همچنین گفت که  در زمان بازداشتش بلیط و مدارک را از وی گرفته بودند و به زور او را وادار به انجام دور دیگری از بازرسی‌ها کردند.

هوگوچاوز رییس جمهور ونزوئلا دستگیری وزیر امور امور خارجه دولتش را از تحریکات "آقای شیطان" (بوش) توصیف کرد و گفت به وی اطلاع داده‌اند که مادورو را به اتهام شرکت در حوادث 4 فوریه دستگیر کرده بودند.

او افزود: این اتهام دروغی است،او حتی در قیام میهنی 4 فوریه شرکت نکرده‌است.

قیام فوریه در سال 1992 و به رهبری هوگو چاوز علیه رییس جمهور وقت ونزوئلا کارلوس اندرس پرس به وقوع پیوست.

کد خبر 4698

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز