دوشنبه ۸ آبان ۱۳۸۵ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: یکی از شرکت‌های سازنده ماشین‌های رأی‌گیری در آمریکا اتهامات مبنی بر ارتباط داشتن با هوگو چاوز رئیس‌جمهور ونزوئلا را رد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، کمپانی‌های آمریکایی سازنده دستگاه‌های رأی‌گیری سکوویا و اسمارماتیک در پی ایراد اتهاماتی درباره رابطه با رییس جمهور ونزوئلا که به ویژه در آستانه انتخابات این کشور مطرح می‌شود اعلام کردند: از کمیته سرمایه‌گذاری خارجی آمریکا درخواست انجام پاره‌ای از تحقیقات در این باره را کرده‌اند.

یکی از وکلای این دو شرکت در واشنگتن در این باره گفته‌است: "دولت ونزوئلا مالک دو شرکت سکوویا و اسمارماتیک نیست و هیچ ارتباطی میان این شرکت‌ها با دولت ونزوئلا برقرار نیست."

شایعات درباره ارتباط دولت ونزوئلا با شرکت‌های سازنده دستگاه‌های رأی‌گیری آمریکایی از زمانی آغاز شد که شرکت اسمارماتیک، از شرکت‌های تابعه کمپانی ونزوئلایی بوکا راتن، شرکت سکوویا راخریداری کرد.

از آن زمان به بعد پاره‌ای از محافل سیاسی آمریکایی ادعا‌هایی را مبنی بر وجود ارتباط میان کمپانی‌های سازنده دستگاه‌های رأی‌گیری و دولت هوگو چاوز مطرح کردند.

شرکت سکوویا تولیدکننده دستگاه‌های خودکار رأی‌گیری است با استفاده از این دستگاه‌ها رأی‌دهندگان می‌توانند کاندیدای خود را با لمس دکمه‌هایی که بر صفحه پلاسمایی قرار دارند، کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند.

کد خبر 6857

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز