دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۵ - ۰۷:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتخابات ریاست جمهوری برزیل پس از عدم کسب حد نصاب آرا، توسط کاندیدای اصلی[رئیس‌جمهور کنونی برزیل] به دور دوم کشیده شد.

به نوشته روزنامه ال موندو ،ایناسیو لولا دا سیلوا رییس جمهوری کنونی برزیل با کسب 48.61 درصد آرا به عنوان کاندیدای اول و ژرالدو الکمین از حزب سوسیال دموکرات برزیل با 41.64 درصد آرا در مقام کاندیدای دوم انتخابات روز یکشنبه اول اکتبر(9مهر) به دور دوم رقابت‌ها بر سر کسب مقام ریاست جمهوری برزیل راه یافتند.

دفتر برگزاری انتخابات رسماً اعلام کرد که لولا در دور اول انتخابات سراسری به پیروزی دست یافت، اما نتوانست اکثریت مطلق آرا را کسب کند. بنابرین انتخابات به دور دوم کشیده شد. دور دوم انتخابات برزیل 29 ماه اکتبر برگزار می‌شود.

تارسو ژنرو وزیر روابط مؤسساتی برزیل در مصاحبه‌ای مطبوعاتی ضمن تأیید خبر به دور دوم کشیده شدن انتخابات برزیل گفت: لولا  در دور دوم مجددا مقام ریاست جمهری را از آن خود خواهد کرد.

او افزود: با آنکه آماده پیروزی در دور اول بودیم ،اکنون عزم خود را برای پیروزی در دور دوم جزم خواهیم کرد.

در حالی که رییس جمهوری کنونی برزیل نتوانست به آرای لازم برای پیروزی قطعی دست پیدا کند.

دور اول انخابات برای الکمین بسیار خوب به پایان رسید، زیرا پیش از برگزاری انتخابات در خوشبینانه ترین نظر سنجی‌ها نیز پیش بینی نمی‌شد که وی بتواند حتی 40 درصد آرا را نیز کسب کند.

اما لولا که در تمام زمان بازشماری آرا با فاصله اندکی پیش بود و به اصطلاح بر لبه تیغ حرکت می‌کرد روز یکشنبه اول اکتبر تلخ ترین پیروزی  سیاسی خود را(راه یافتن به دور روم انتخابات) کسب کرد.

شاید همین شکست تلخ و پذیرش این واقعیت که انتخابات به دور دوم کشیده شده‌است، لولا را وادار به تغییر تاکتیک کرده باشد.

رییس جمهوری برزیل که پیش از دور اول انتخابات حاضر به حضور در مناظره انتخاباتی نشده بود، اکنون مناظره با الکمین اصلی‌ترین رقیبش را پذیرفته‌است.

رییس ستاد انتخاباتی لولا نیز با گفتن این مساله که لولا به مناظره خواهد رفت اخبار مربوط به این مساله را مورد تایید قرارداد. این مناظره روز یکشنبه هفته آینده در یکی از شبکه‌های معتبر برزیلی انجام خواهد شد.

در مقابل الکمین کاندیدای دوم راه یافته به دور دوم نیز گفت:"هدف من پیروزی و عرق ریختن برای برزیل است.

الکمین گفت: در حالی به دور دوم می‌روم که احتمال زیادی برای پیروزی خود قایل هستم.

کد خبر 5188

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز