دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین دور مناظره انتخاباتی میان لولا و الکمین برگزار شد.

به نوشته روزنامه ال موندو،فساد و رسوایی‌های اخیر از جمله مباحثی بودند که محور  اولین مناظره میان لوئیس ایناسیو دا سیلوا رییس جمهوری برزیل و ژرالدو الکمین کاندیدای حزب سوسیال دموکرات برزیل را تشکیل دادند.

کاندیدای سوسیال دموکرات سخنان خود را با طرح پرسشی درباره نحوه تامین منابع مالی خرید پرونده‌های جعلی علیه الکمین و خوسه سرا آغاز کرد.
الکمین به هنگام طرح این پرسش با لحنی کاملا خشن گفت:" به چشم مردم نگاه کنید و بگویید این پول ازکجا آمد."
 
لولا نیز با لحنی کاملا قاطع گفت:"برای من نه تنها دانستن منبع پول جالب است بلکه می‌خواهم بدانم چه کسی این نقشه ماکیاولی را به منظور تخریب وجه من طراحی کرد.

لولا اما در ادمه با لحنی تهاجمی الکمین را مورد حمله قرار داد و گفت:برخی از موارد فساد که به تازگی کشف شد‌ه‌اند وبه دولت من نسبت داده شده‌اند به گذشته حزب سوسیال دموکرات (ژرالدو الکمین به نمایندگی از آن در انتخابات شرکت کرده) باز می‌گردد.

سیاست خارجی 

در بخش سیاست خارجی نیز الکمین حملات زیادی را متوجه لولا کرد. الکمین در واقع سیاست خارجی رییس دولت کنونی برزیل را شکست خورده توصیف کرد.الکمین تلاش  نافرجام برزیل برای عضویت در شورای امنیت وشکست کاندیدا‌های برزیلی برای تصدی  سمت ریاست سازمان تجارت جهانی و بانک توسعه آمریکا را از جمله شکست‌هی لولا در عرصه سیاست خارجی برشمرد.او به ویژه بر ملی شدن صنایع گاز در بولیوی و عدم واکنش منفی برزیل نسبت به این مساله اشاره کرد.

لولا در مقابل الکمین و دیدگاه‌های وی را در عرصه سیاست خارجی با جورج بوش رییس جمهوری آمریکا مقایسه کرد.او سپس مهمترین دستاورد سیاست خارجی دولتش را بهبود نسبی وضعیت اقتصادی برزیل ارزیابی کرد.لولا درباره بولیوی نیز گفت:ما باید با بولیوی مذاکره کنیم زیرا این ما هستیم که بیش از سایرین از مصائب این ملت آگاهی داریم.

این مناظره اولین مناظره انتخاباتی لولا محسوب می‌شود.رییس جمهور برزیل در دور اول انتخابات در مناظرات شرکت نکرده بود. 

کد خبر 5613

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز