شنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۵ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین : رییس حزب کارگران برزیل از مقام خود استعفا داد.

به‌نوشته روزنامه ال موندو، ریکاردو برزوینی که متهم به دخالت در ماجرای خرید اسناد جعلی جهت بی اعتبار کردن مخالفان رییس جمهور لولا است از کناره گیری خود از ریاست حزب کارگران به مدت نامعلومی خبر داده‌ است.

ریکاردو برزوینی تصمیم اخیر خود را پس از شرکت در اجلاس کمیسیون اجرایی ملی اعلام کرد. او در این جلسه که در شهر سائوپائولو برگزار می‌شد، به مدت شش ساعت درباره وضعیت خود و سایر عاملان این تخلف انتخاباتی به بحث وصحبت پرداخته بود.

برزوینی اعلام کرده‌است تا زمان مشخص شدن وضعیت اعضایی از حزب کارگران که گفته می‌شود در قضیه خرید اسناد علیه مخالفان دست داشتند، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

آنها به خرید اسنادی متهم هستند که در آن‌ها ژرالدو الکمین وخوسه سرا هر دو از حزب سوسیال دموکرات در گزارش‌هایی افترا آمیز از نظر سیاسی تخریب شده‌اند. ."الکمین" و "سرا" هر دو در این اسناد جعلی متهم به  همکاری با گروهی مافیایی  دست‌اندرکار خرید آمبولانس به قیمتی بالاتر از نرخ بازار شده بودند،این گروه در صدد خارج کردن مقادیر متنابهی از منابع مالی  وزارت بهداشت برزیل بود. 

ژرالدو الکمین اکنون تنها رقیب ایناسیو لولا دا سیلوا  در انتخابات دور دوم ریاست جمهری برزیل است.خوسه سرا نیز یکشنبه گذشته به عنوان فرماندار سائو پائولو انتخاب شد.

اما استعفای برزوینی در حالی صورت گرفت که بخشی از هیات رییسه حزب کارگران برزیل به دلیل جلوگیری از تخریب بیش از حد لولا خواهان استعفای وی بود و بخش دیگر از ادامه ریاست وی حمایت می‌کردند.

البته برزوینی نیز به هنگام استعفا اعلام کرده است که هیچ گونه نقشی در قضیه اخیر خرید اسناد نداشته است.

کد خبر 5492

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز