چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین : یکی از جناح‌های سیاسی حزب نهضت دموکراتیک برزیل(PMDB) از ژرالدو الکمین کاندیدای سوسیال دموکرات راه یافته به دور دوم انتخابات این کشور حمایت خواهد کرد.

به نوشته روزنامه ال پاییس،انتونی گاروتینهو که پیشتر خود در انتخابات درون حزبی شکست خورده بود ،به نمایندگی از حزب نهضت دموکراتیک حمایت خود را از الکمین اعلام کرد.

در همین چارچوب گاروتینهو روز سه شنبه 3 اکتبر(12 مهر) به همراه میچل تمر رییس PMDB برای دیدار با الکمین عازم سائوپائولو شده بود.

میچل تمر پیش از دیدار با اکمین ابراز اطمینان کرده بود که اکثریت اعضای حزب نهضت دموکراتیک برزیل از الکمین حمایت خواهند کرد.

گاروتینهو نیز پس از دیدار با الکمین گفت:هدف از حمایت ما از یکی از کاندیداها پیدا کردن راهی برای توسعه کشور و ارتقای مبانی اخلاقی‌است.

این اولین سخنانی است که عضوی از حزب نهضت دموکراتیک به طور علنی در حمایت از یکی از کاندیدا‌های انتخاباتی بیان می‌دارد که این امر حکایت از  ایجاد ائتلاف جناحی از این حزب با الکمین جهت پیروزی در دور دوم انتخابات دارد.

سایر اعضای بلند پایه PMDB نیز اگرچه تلویحاً اعلام کرده‌ا‌ند از لولا حمایت خواهند کرد، اما هنوز رسماً به جبهه‌گیری در حمایت از لولا نپرداخته‌اند.

 اگر چه حزب نهضت دموکراتیک برزیل کاندیدایی را برای شرکت در رقابت‌های ریاست جمهوری برنگزیده بود، این حزب بزرگترین، مهم‌ترین گروه سیاسی برزیل محسوب می‌شود و هم اکنون میان اعضای آن بر سر حمایت از الکمین و یا ایناسیو لولا دا سیلوا رییس جمهور کنونی برزیل تفرقه افتاده‌است. 

کد خبر 5328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز