دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

گروه حوادث: کشف 15 خط لوله زیرزمینی که اعضای یک باند از آنها برای انتقال سوخت قاچاق به دریا استفاده می‌کردند، ابعاد تازه‌ای از فعالیت این باند قاچاق را فاش کرد.

تحقیقات پلیس برای دستگیری این باند از زمستان سال گذشته آغاز شد. در آن زمان کارآگاهان پلیس آگاهی استان هرمزگان که در جریان فعالیت یک باند قاچاق سوخت قرار گرفته بودند، تحقیق برای شناسایی این باند را آغاز کردند تا اینکه متوجه شدند قاچاقچیان با استفاده از لوله‌هایی که زیر زمین کار گذاشته‌اند، سوخت را به لنج‌های مستقر در دریا منتقل و از آنجا به کشورهای دیگر قاچاق می‌کنند.

با این اطلاعات، ماموران موفق به شناسایی خانه‌ای شدند که محل اصلی فعالیت این باند بود. در این خانه حوضچه‌ای وجود داشت که از طریق چند خط لوله به طول حدود 2 کیلومتر به دریا وصل می‌شد.

متهمان بعد از  اینکه سوخت را با استفاده از تانکر به این خانه منتقل می‌کردند، داخل این حوضچه می‌ریختند و سپس لوله‌هایی که زیر زمین و دریا نصب شده بود، سوخت را از حوضچه به لنج‌های مستقر در دریا منتقل می‌کرد.

با شناسایی این خانه، ماموران وارد آنجا شدند و بعد از دستگیری تعدادی از اعضای باند موفق شدند چند خط لوله که زیر زمین نصب شده بود را کشف و منهدم کنند.  با دستگیری اعضای این باند، تمامی آنها به اداره آگاهی منتقل شدند و بازجویی از آنها آغاز شد.

در جریان این بازجویی‌ها مشخص شد یکی دیگر از  اعضای باند، صاحب یکی از جایگاه‌های سوخت   است که سوخت مورد نیاز قاچاقچیان را تامین می‌کند.

به این ترتیب صاحب این جایگاه سوخت و 3 نفر دیگر از همدستان او نیز دستگیر و به اداره آگاهی منتقل شدند.  سرهنگ قطب‌زاده - رئیس پلیس استان هرمزگان - با بیان این خبر گفت: با دستگیری اعضای جدید این باند بازجویی از آنها آغاز شد و هر 3 متهم به همدستی با باند قاچاق سوخت اعتراف کردند.

وی ادامه داد: وقتی متهمان گفتند که سوخت‌ قاچاق را از طریق لوله‌هایی که در چند مسیر مختلف زیر زمین و دریا نصب شده بود به لنج‌ها می‌رساندند، ماموران بار دیگر عازم خانه مورد نظر شدند و بعد از بررسی‌های دقیق در روزهای گذشته  موفق شدند 15 خط لوله دیگر که قاچاقچیان از آنها برای انتقال سوخت به دریا استفاده می‌کردند، کشف کنند.

کد خبر 82665

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز