گروه حوادث: قاچاقچیان مواد‌مخدر که با مخفی کردن 170 کیلوگرم تریاک در باغی در شهریار قصد داشتند آن را در شهر توزیع کنند، از سوی پلیس دستگیر شدند

چندی قبل ماموران اداره مبارزه با مواد‌مخدر شهرستان شهریار در جریان فعالیت یک باند بزرگ قاچاق مواد‌مخدر قرار گرفتند که قصد داشتند با انتقال یک محموله مواد‌مخدر از یکی از شهرهای جنوبی کشور به این شهر، آن را در سطح استان تهران توزیع کنند.

با این گزارش، 2 اکیپ از ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر وارد عمل شدند و با دریافت مشخصات و اطلاعاتی از اعضای این باند جست‌وجو برای دستگیری آنها را آغاز کردند.

مدتی بعد، تیم تعقیب موفق شد چند نفر از اعضای باند را که سوار 2 خودروی پژو و زانتیا بودند شناسایی کند و از آنجا که احتمال می‌رفت آنها در حال انتقال محموله مخدر هستند، ماموران هر دو خودرو را زیر نظر گرفتند.

لحظاتی بعد زمانی که یک خودروی دیگر نیز اضافه شد، ماموران تعقیب نامحسوس قاچاقچیان را شروع کردند تا اینکه دقایقی بعد سر از روستای دینار در حوالی شهریار درآوردند.

تیم تعقیب که سایه به سایه اعضای باند قاچاق در حرکت بود، وقتی متوجه شد متهمان وارد یک باغ بزرگ شده‌اند، ماجرا به دیگر نیروهای عملیاتی گزارش شد و به این ترتیب باغ مورد نظر به محاصره پلیس درآمد.

با شروع عملیات ضربتی، ماموران قدم به داخل باغ گذاشتند و بعد از دستگیری 6 نفر از اعضای باند موفق شدند 17 بسته 10 کیلویی مواد‌مخدر از نوع تریاک را که به طرز ماهرانه‌ای در آنجا جاسازی شده بود کشف و ضبط کنند.

همچنین در این عملیات 2دستگاه خودروی زانتیا و پژو 405 که به‌عنوان اسکورت، محموله مواد‌مخدر را همراهی می‌کردند توقیف شدند.

قاچاقچی شدن برای هیجان

سرهنگ صالحی آرا- فرمانده انتظامی شهرستان شهریار- با اعلام این خبر گفت: متهمان دستگیرشده در اختیار دستگاه قضایی قرار دارند و تلاش برای دستگیری بقیه همدستان این افراد ادامه دارد.

وی در ادامه با هشدار به خانواده‌ها گفت: متأسفانه تعدادی از افراد دستگیر شده این باند کمتر از 25 سال سن دارند و بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌رغم اینکه هیچگونه احتیاج مالی به درآمد کسب شده از این راه ندارند، دست به قاچاق مواد زده‌اند. 

وی با بیان اینکه این افراد صرفاً به خاطر تخلیه هیجانات دوران جوانی و ابراز وجود کردن، ناخودآگاه وارد این باندها می‌شوند به خانواده‌ها توصیه کرد نسبت به تربیت و کنترل فرزندان خود مخصوصاً در سنین نوجوانی و جوانی بیشتر توجه کنند و در کنار آزادی‌هایی که به آنها می‌دهند، بر رفتار و عملکرد آنها نیز کنترل کافی داشته باشند.

کد خبر 82952

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز