دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه حوادث: بالاخره بعد از گذشت یک سال از جنجالی‌ترین جنایت سال‌های اخیر برزیل، قضات دادگاه عالی «جیوانیا»، کارلوس دی سانتوس - عامل جنایت – را به 21 سال حبس محکوم کردند.

این جوان جنایتکار در جریان ماجرایی خونین که روزنامه‌های انگلیس و بسیاری از کشورهای دنیا جزئیات آن را به دقت دنبال می‌کردند، بعد از کشاندن نامزد انگلیسی خود به برزیل، او را به قتل رساند و جسدش را در رودخانه جیوانیا مخفی کرد.

محاکمه این جوان جنایتکار که بعد از قتل کارا ماری بروک نامزد 17ساله‌اش، جسد او را قطعه قطعه کرده بود، روز گذشته در حالی برگزار شد که خبرنگاران بسیاری از سراسر جهان به برزیل رفته و جلسه محاکمه را گزارش می‌کردند.

دی سانتوس 21 ساله، در جلسه دادگاه، اتهام قتل نامزد خود در جولای 2008 را پذیرفت اما مدعی شد که دختر جوان قصد اخاذی از وی را داشته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جنایت، هنگامی رخ داد که کارا ماری بروک برای شروع زندگی مشترکش با نامزد برزیلی خود به این کشور رفته بود اما بعد از یک درگیری شدید، جوان جنایتکار را تهدید کرد که ماجرای اعتیادش به کوکائین و کراک را به پلیس و خانواده‌اش اطلاع می‌دهد.

آشنایی دختر جوان و دی‌سانتوس هنگامی صورت گرفته بود که جوان جنایتکار به‌عنوان میهمان به خانه اقوام خود در لندن رفته بود و در آنجا با دختر 17ساله انگلیسی، آشنا شد و بعد از مدتی آنها تصمیم به ازدواج گرفتند اما وقتی دختر انگلیسی برای آغاز زندگی به برزیل مسافرت کرد کشته شد.

جنایت در توهم کراک

در جلسه محاکمه مرد جوان در شهر جیوانیا، او برای قضات دادگاه توضیح داد که چگونه در‌حالی‌که در توهم ناشی از مصرف کراک بوده است، نامزد خود را با ضربات چاقو به قتل رسانده و سپس او را قطعه قطعه کرده و جسدش را در داخل یک کیف جاسازی نموده است.

وی در این جلسه ادعا کرد که جنایت هنگامی رخ داده است که نامزد انگلیسی‌اش از وی خواسته تا آپارتمانش را به نام او ثبت کند و او را تهدید کرده که چنانچه به حرفش گوش نکند درباره اعتیاد وی به پلیس و خانواده‌اش اطلاع خواهد داد.

دی سانتوس گفت: وقتی مشاجره‌مان بالا گرفت کنترلم را از دست دادم. در توهم کراک دیگر نمی‌دانستم دارم چه کار می‌کنم؛ فکر می‌کنم با چاقو به او حمله‌ور شده و او را با ضربات متعدد از پای درآوردم، بعد از این کار از جسد او با دوربین تلفن همراهم عکس گرفتم تا بعدا عکس‌ها را برای دوستان و خانواده او در انگلستان ارسال کنم و آنها را تهدید کنم که اگر از ماجرای سفر او به برزیل حرفی بزنند آنها را نیز به همین ترتیب می‌کشم.

اما قبل از آنکه او بتواند عکس‌ها را ارسال کند، مادر بروک که ساعاتی قبل از جنایت از زبان دخترش شنیده بود که جوان برزیلی دخترش را تهدید به مرگ کرده است، از پلیس انگلستان درخواست کمک کرد تا درباره سرنوشت دخترش تحقیق کند.

چند روز بعد، وقتی جسد دختر جوانی که روی بدنش خالکوبی‌هایی شبیه خالکوبی‌های دختر انگلیسی داشت پیدا شد ماجرای قتل این دختر فاش گشت و جوان برزیلی دستگیر شد.

در این جلسه، بعد از آنکه متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که مرد جوان به‌دلیل استفاده از مواد‌مخدر به بیماری روانی شدیدی دچار شده است، قضات دادگاه با یک درجه تخفیف، وی را به 21 سال حبس محکوم کردند تا به این ترتیب یکی از جنجالی‌ترین ماجراهای جنایی برزیل که باعث شده بود تا جو شدیدی علیه مردم برزیل در انگلستان به‌وجود بیاید به پایان خود برسد.

کد خبر 81713

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز