شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

گروه حوادث: مرد میانسالی که به اتهام اخاذی دستگیر شده است در بازجویی‌ها ادعا کرد از بچگی علاقه داشته روزی پلیس شود

اما چون به آرزوی خود نرسیده است یک دست لباس نیروی انتظامی و مقداری تجهیزات پلیسی خریده و با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس، اخاذی از مردم را شروع کرده است. مدتی قبل دختر جوانی با کلانتری 144 تهران تماس گرفت و مدعی شد مردی که لباس پلیس به تن دارد و احتمالا مامور قلابی است قصد اخاذی از او را دارد.

به‌دنبال این تماس، گروهی از ماموران عازم آدرسی که دختر جوان اعلام کرده بود شدند و در آنجا مردی را دیدند که لباس نیروی انتظامی به تن داشت و سد راه این دختر شده بود.

با حضور ماموران در محل، مامور قلابی دستگیر شد و در همان بازجویی‌های اولیه مدعی شد: از بچگی علاقه داشتم پلیس شوم اما هیچ‌وقت نتوانستم وارد این کار شوم.

به همین خاطر از مدتی قبل لباس و کارت شناسایی ناجا را تهیه کردم و با معرفی خودم به‌عنوان مامور، سد راه مردم می‌شدم و بعضی مواقع از آنها اخاذی می‌کردم. ساعتی قبل هم با پوشیدن لباس پلیس از خانه خارج شده بودم که متوجه تصادف خودرویی با یک موتورسیکلت شدم.

وقتی دیدم راننده خودرو یک دختر جوان است،   تصمیم گرفتم نقشه اخاذی از او و راننده موتور را عملی کنم. به همین خاطر خودم را به آنها رساندم و با نشان دادن کارت شناسایی جعلی، خودم را به‌عنوان سرهنگ نیروی انتظامی معرفی کردم.

سپس با این بهانه که راننده موتور مظنون به مصرف مشروبات الکلی است و دختر جوان نیز حجاب خود را رعایت نکرده، مدعی شدم که باید به آنها دستبند زده و هر دو نفر را به اداره پلیس ببرم. اما زمانی که قصد داشتم با این بهانه از آنها اخاذی کنم، ماموران سر رسیدند و مرا دستگیر کردند.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که احتمال می‌رود متهم جرائم دیگری نیز مرتکب شده باشد، قاضی پرونده با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهم در روزنامه‌ها از شاکیان احتمالی خواسته است برای پیگیری پرونده خود به شعبه چهارم بازپرسی در دادسرای ناحیه 4 تهران یا اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 81501

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز