جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۴
۰ نفر

گروه حوادث: ‌اعضای باند سرقت‌های مسلحانه زنجیره‌ای از سوپرمارکت‌های شیراز، 7جوان تبهکار 18 تا 20 ساله بودند که در ساعات آخر شب دست به سرقت می‌زدند.

سارقان مسلح در عملیات ضربتی پلیس آگاهی شیراز در مخفیگاهی روستایی به دام افتادند.از آخرین ماه‌های سال گذشته، ماموران پلیس آگاهی شیراز در جریان سرقت‌های مسلحانه زنجیره‌ای از سوپرمارکت‌های این شهر قرار گرفتند.

بررسی‌های ابتدایی حاکی از آن بود که سارقان در ساعات پایانی شب و در حالی که خیابان‌ها خلوت بود، سوار بر 2 موتورسیکلت به سراغ مغازه‌های خواربارفروشی رفته و با تهدید اسلحه اقدام به سرقت از مغازه‌ها می‌کردند.

در حالی که شاکیان مدعی بودند سارقان چند جوان کم سن و سال هستند که با یک اسلحه کمری اقدام به تهدید آ‌نها کرده‌اند، عملیات کارآگاهان مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی شیراز برای یافتن سرنخی از سارقان آغاز شد.

کارآگاهان پلیس در 2 شاخه به جمع‌آوری اطلاعات پرداختند، یک تیم پلیسی به سراغ پرونده‌های سارقان سابقه دار و متهمانی که به تازگی از زندان آ‌زاد شده بودند، رفتند و پرونده سرقت‌های مسلحانه مشابه را که در سال‌های اخیر رقم خورده بود، مورد بررسی قرار دادند.

همزمان تیم دیگری با استفاده از اطلاعاتی که مالباختگان در اختیار آنها قرار داده بودند، به چهره نگاری سارقان پرداختند و به این ترتیب تیم‌های تحقیقاتی پلیس به سرنخ‌هایی از یک جوان تبهکار به نام احمد رسیدند که شباهت زیادی با تصویری که مالباختگان از سردسته باند سرقت‌های شبانه ارائه کرده بودند، داشت.

به این ترتیب در ادامه تحقیقات پلیسی، ماموران با استفاده از اطلاعاتی که مخبرین و مردم در اختیار آنها قرار دادند، مخفیگاه سردسته باند را در روستایی در اطراف شیراز شناسایی کردند و در جریان یک عملیات ضربتی در دومین روز اردیبهشت ماه وی را در محاصره قرار دادند و قبل از ‌آنکه بتواند عکس‌العملی نشان دهد، او  را دستگیر کردند.

18 تا 20 سال

با دستگیری احمد وی در جریان با زجویی‌ها به ماموران گفت: به همراه 5 عضو دیگر باند که 18 تا 20 سال سن دارند، نقشه سرقت‌از سوپرمارکت‌ها را طراحی و اجرا کرده است.

جوان تبهکار در بازجویی‌ها به ماموران گفت: برای انجام نقشه سرقت‌های‌مان یک اسلحه رولور تهیه کردیم و سپس در گروه‌های چند نفره در ساعاتی که خیابان‌ها خلوت بود به سراغ صاحبان سوپرمارکت‌ها می رفتیم  و با تهدید اسلحه دست به سرقت می‌زدیم و به سرعت در تاریکی شب متواری می‌شدیم.

مرد جوان ادامه داد: از آنجا که در جریان سرقت‌ها ردی از خود برجای نمی‌گذاشتیم تصور نمی‌کردیم که پلیس بتواند ما را شناسایی کند و به این ترتیب سرقت‌های‌مان را ادامه می‌دادیم. با اعترافات سردسته باند، 6 همدست دیگر وی نیز دستگیر شدند.

سرهنگ محمد محمدی – رئیس پلیس آگاهی استان فارس- روز گذشته با اعلام خبر دستگیری اعضای این باند سرقت مسلحانه گفت: تا‌کنون 8 نفر از مالباختگان، سارقان را شناسایی کرده‌اند.

وی افزود: با بررسی پرونده‌های متهمان مشخص شد که یک نفر از آنها 4 فقره سابقه قبلی در زمینه ضرب و جرح عمدی و جرایم دیگر داشته است که به این دلیل تحت تعقیب پلیس قرار داشته که با عملیات پلیس وی سرانجام دستگیر شد و پرونده‌های وی در زمینه این جرایم نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 80852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز