چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

گروه حوادث: به سر کردن چادر زنانه، ترفندی بود که 2 زورگیر حرفه‌ای برای جلب اعتماد طعمه‌هایشان از آن استفاده می‌کردند.

سارقان بعد از سوار کردن زنان و دختران به‌خودروی خود، با تهدید چاقو اموال آنها را سرقت می‌کردند و طعمه‌هایشان را در بیابان رها می‌کردند.

دستگیری 2 مظنون

عصر 20 فروردین ماه امسال، ماموران گشت کلانتری 171 تهران در بزرگراه تهران- قم متوجه پژوی سبز رنگی شدند که با سرعت زیادی در حرکت بود.

ماموران با مشاهده 2 مرد جوان که سرنشینان این خودرو بودند به راننده دستور ایست دادند و بعد از توقف خودرو به پرس و جو از آنها پرداختند.

در حالی که مردان جوان مدعی بودند برای انجام یک کار فوری قصد رفتن به تهران را دارند، ماموران متوجه دستپاچگی یکی از آنها شده و تصمیم به بازرسی داخل خودرو گرفتند. با کشف مقدار زیادی طلا که زیر صندلی عقب خودرو پنهان شده بود، هر دو جوان دستگیر و برای بازجویی به اداره پلیس انتقال یافتند.

در حالی که مردان جوان مدعی بودند طلاها متعلق به خواهرشان است و به همین خاطر کاغذ خرید آنها را همراه خود ندارند، ماموران بار دیگر به بازرسی داخل خودرو پرداختند و این بار موفق شدند تعدادی مدارک شناسایی که متعلق به زن جوانی بود، کشف کنند.

راز یک زورگیری

با ارسال این پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، بررسی‌ها روی مدارک کشف شده در خودروی متهمان متمرکز شد و چند روز بعد کارآگاهان موفق شدند صاحب این مدارک را شناسایی کنند.

«همه این مدارک و طلاهایم را چند روز قبل، 2 سرنشین یک پژوی سبز رنگ با تهدید چاقو از من سرقت کردند». زن جوان در حالی این جملات را به تیم تحقیق می‌گفت که برای دریافت مدارک شناسایی‌اش به اداره آگاهی دعوت شده بود.

این زن وقتی فهمید که ماموران دزدان اموالش را دستگیر کرده‌اند در تشریح ماجرا گفت: چند روز قبل در یکی از خیابان‌های اسلامشهر منتظر تاکسی بودم که پژوی سبز رنگی مقابلم توقف کرد.

زن جوانی که چادر به سر داشت، روی صندلی عقب ماشین نشسته بود و من که با دیدن او مطمئن شده بودم این خودرو مسافرکش است، با خیال راحت سوار آن شدم. بعد از طی مسافتی راننده مدعی شد که بنزین ماشینش تمام شده و برای رفتن به پمپ بنزین تغییر مسیر داد.

وقتی خودرو در محلی خلوت توقف کرد، فردی که عقب ماشین نشسته بود، پیاده شد و آنجا بود که متوجه شدم وی مرد جوانی است که چادر زنانه به سر کرده است. خواستم داد و فریاد کنم که ناگهان مرد راننده با چاقو تهدیدم کرد و گفت که اگر سر و صدا کنم مرا خواهد کشت.

من هم وحشتزده به دستور آنها عمل کردم تا اینکه آنها همه طلاها و اموالم را برداشتند و بعد از رها کردن من در بیابان سوار خودرو شده و پا به فرار گذاشتند.

شکایت‌های مشابه

بعد از اظهارات زن جوان، بازجویی از 2 متهم دستگیر شده از سر گرفته شد و آنها وقتی متوجه شدند یکی از طعمه‌هایشان شناسایی شده و رازشان را بر ملا کرده است لب به بیان حقیقت گشودند.

سارقان مدعی شدند: در طول روز در خیابان‌های اسلامشهر پرسه می‌زدیم تا زنان و دخترانی را که قصد رفتن به رباط کریم را داشتند شناسایی کنیم. بعد از شناسایی طعمه‌هایمان، یکی از ما چادر به سر می‌کرد تا از این طریق اعتماد آنها را جلب کنیم.

به این ترتیب بود که افراد مورد نظرمان را سوار خودرو کرده و بعد از کشاندن آنها به محلی خلوت، اموالشان را سرقت می‌کردیم اما بعد از آخرین سرقت، زمانی که در راه رفتن به تهران بودیم ماموران به ما مظنون شدند و دستگیر شدیم.

بعد از اعترافات متهمان، ماموران موفق شدند 6 نفر دیگر از مالباختگان را که طعمه مردان سارق قرار گرفته بودند، شناسایی کنند.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران- با بیان این خبر گفت: بعد از انتقال شاکیان به اداره آگاهی، یکی از آنها مدعی شد که سارقان علاوه بر سرقت اموالش، وی را مورد آزار و اذیت  قرار داده‌اند که متهمان این اتهام را رد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سارقان برای اجرای نقشه‌های خود از خودروهای پژو آردی به رنگ سبز یشمی یا پیکان سفید استفاده می‌کردند، افزود: کسانی‌که به این شیوه از آنان سرقت شده می‌توانند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به شعبه چهارم دادیاری در دادسرای جنایی تهران یا پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در شهرری مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 55905653 تماس بگیرند.

کد خبر 80213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز