گروه حوادث : آدم ربایان خشن برای امضای اسناد 200 میلیون تومانی، مردی را از مرکز تهران ربودند اما دستمزدی که از این آدم ربایی به دست آوردند تنها 200هزار تومان بود.

آغاز یک آدم ربایی

بعد از ظهر بیست و چهارم اسفندماه گذشته، ساکنان خیابانی در  مرکز تهران با پلیس تماس گرفتند و آنها را در جریان ربوده شدن  یکی از اهالی محل قرار دادند.
با گزارش این ماجرا، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، تحقیقات برای کشف راز این آدم ربایی را آ‌غاز کردند.

بررسی‌های اولیه از شاهدان حادثه حاکی از آن بود که سرنشینان یک خودروی سواری پراید، در حالی که خود را مامور امنیتی معرفی می‌کرده‌اند، با تهدید و
ضرب و شتم، مرد میانسالی به نام حمید را از مقابل منزلش ربوده‌اند، اما هنگامی که چند نفر از اهالی محل به کمک او شتافته بودند، آدم ربایان با مجروح کردن یکی از اهالی به سرعت با گروگان خود گریخته بودند.

آزادی گروگان

در حالی که تحقیقات برای یافتن سرنخی از مرد ربوده شده ادامه داشت، وی روز بعد به اداره یازدهم پلیس آگاهی رفت و با طرح شکایتی به ماموران گفت: صبح دیروز در مقابل خانه‌ام بودم که ناگهان 2 مرد از خودروی پرایدی پیاده شدند و بعد از آ‌نکه به سمت من آمدند، با نشان دادن یک حکم قضایی خود را از ماموران یک سازمان امنیتی معرفی کردند و گفتند حکم جلب مرا دارند.

از آنجا که هیچ جرمی مرتکب نشده  و به رفتارهای آنها مشکوک شده بودم، در برابر آنها مقاومت کردم که در همین هنگام آنها با ضرب و شتم مرا به زور سوار خودروی‌شان کردند و سپس در حالی که دست و چشمانم را بسته و مرا کف خودرو خوابانده بودند به سرعت از آنجا دور شدند.

بعد از ربودنم آنها ساعت‌ها مرا به این حالت در خودرو نگه داشتند و هر بار که از آنها می‌پرسیدم چرا مرا به اداره خود منتقل نمی‌کنید و یا آنکه چرا از من بازجویی نمی‌شود، پاسخ می‌دادند بعد از امضای برگه‌های تعهد مرا آزاد خواهند کرد وگرنه مرا به قتل می‌رسانند. در همین زمان سرنشینان یک خودروی دیگر هم به آنها ملحق شدند و با یکدیگر هماهنگی‌هایی را انجام دادند.

مرد میانسال در ادامه به ماموران گفت: چاره‌ای جز پذیرش خواسته آنها نداشتم و آنها در حالی که چشمانم بسته بود دست‌هایم را باز کردند و مجبورم کردند که حدود 80برگه را چشم بسته امضا کنم و یا اثر انگشت بزنم و سرانجام نیمه شب مرا با یک کارت تلفن در شرق تهران رها کردند و متواری شدند.

آدم ربایی شرکتی

با آغاز تحقیقات پلیسی و بازجویی از گروگان، مرد میانسالی به نام حسین به‌عنوان نخستین مظنون شناسایی شد و به‌صورت نامحسوس تحت کنترل قرار گرفت.

با کنترل این مرد، 4 نفر از آدم‌ربایان که بین 23 تا 26 سال سن داشتند و یکی از آنان در شرکت حسین کار می‌کرد، در آخرین روزهای خرداد ماه دستگیر شدند.

متهمان در جریان بازجویی‌های پلیسی اعتراف کردند توسط حسین که با شاکی از پیش اختلاف داشته اجیر شده‌اند تا مرد میانسال را بربایند و از او امضا و اثر انگشت بگیرند.

با این اعترافات، روز گذشته حسین نیز دستگیر شد و پس از انتقال به پلیس آگاهی با اعتراف به طراحی آدم ربایی گفت: از مدتی پیش با حمید اختلاف داشتم این اختلافات باعث شکایت و تشکیل پرونده شد اما به خاطر آنکه دلایل و مدارک قانونی علیه او نداشتم رای به نفع او صادر شد و در این زمان بود که با همراهی یکی از کارمندان شرکتم چند نفر دیگر را نیز اجیر کردیم تا نقشه آدم ربایی را به اجرا بگذاریم، بعد از ربودن گروگان‌مان او را وادار کردیم تا اسناد، مدارک و چک‌هایی را امضا کند.

بنابراین گزارش، با بازرسی منزل یکی از آدم ربایان و حسین،معادل 200 میلیون تومان اسناد و مدارک با امضای حمید کشف شد.

برای یک مشت اسکناس

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- روز گذشته با اعلام   خبر دستگیری متهمان پرونده گفت: آدم ربایان پیش از آدم ربایی تنها 200 هزار تومان از حسین دریافت کردند ولی پس از ‌آدم ربایی هر بار که  برای گرفتن بقیه مبلغ به رئیس شرکت مراجعه می‌کرده‌اند، وی با وعده و وعید، پرداخت پول را به تاخیر می‌انداخته است و در واقع آنها برای ارتکاب جرم بسیار سنگین آدم ربایی هیچ‌چیزی به دست نیاورده‌اند.

کد خبر 84515

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز