چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

با دستگیری اعضای باند تبهکاری که بعد از سوار کردن دختران و زنان جوان به‌خودروی خود آنها را بیهوش کرده و با کشاندن به 2 مخفیگاه مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند، ابعاد تازه‌ای از فعالیت سیاه این باند فاش شد

چند ماه قبل زن جوانی به کلانتری 159 بیسیم رفت و از ماجرای سیاهی که بر او گذشته بود پرده برداشت. این زن به ماموران گفت: برای رفتن به بازار از خانه خارج شده بودم و در مسیر سوار یک خودروی سواری پراید شدم که در صندلی عقب آن جای یک نفر خالی بود.

بعد از طی مسیری کوتاه، راننده به بهانه اینکه منزلش در همین حوالی قرار دارد و باید وسیله‌ای را از خانه بردارد، وارد یک کوچه فرعی شد و جلوی منزلی قدیمی توقف کرد.

لحظاتی از توقف او نگذشته بود که زنی با یک پارچ شربت از منزل قدیمی بیرون آمد، با اصرار این زن که خودش را همسر راننده معرفی می‌کرد یک لیوان از شربت را نوشیدم و لحظاتی بعد بیهوش شدم. وقتی در یک نقطه خلوت در جنوب تهران به هوش آمدم، فهمیدم راننده و همدستانش بعد از بیهوش کردن من، طلا، جواهرات و پول‌هایم را ربوده‌‌اند و مرا مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.

با شکایت این زن، تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری راننده پراید و همدستانش آغاز شد. کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران که مامور رسیدگی به این پرونده بودند، با شناسایی خانه‌ای که راننده پراید طعمه‌‌اش را به آنجا برده بود، موفق شدند او را که مهدی نام داشت به همراه 2 همدستش که یک زن 23 ساله به نام لعیا و مرد جوان دیگری به نام عیسی بود شناسایی کنند.

زمانی که ماموران قصد دستگیری متهمان را داشتند، مهدی و عیسی با مشاهده آنها از طریق پشت بام به کوچه‌های اطراف فرار کردند اما لحظاتی بعد در حالی که مهدی قصد داشت با چاقو به ماموران حمله‌ور شود  و از محاصره آنها فرار کند، هر دو متهم دستگیر شدند و همراه لعیا، به اداره آگاهی انتقال یافتند.

در جریان بازجویی‌های تخصصی، مهدی سردسته این باند به ربودن زن جوان و سرقت اموال و اذیت و آزار او اعتراف کرد و گفت: من و عیسی بعد از اینکه به‌عنوان مسافرکش افراد مختلف را سوار خودرومان می‌‌کردیم، آنها را به مناطق خلوت می‌کشاندیم  و دست به زورگیری از این افراد می‌زدیم.

در مواردی هم که طعمه‌هایمان زن یا دختر بودند، آنها را بیهوش کرده و با تهدید به مرگ به خانه‌ای در منطقه دربند و یا مخفیگاهمان در محدوده بازار بزرگ تهران می‌کشاندیم و بعد از سرقت طلاها و پول‌هایشان، مورد آزار و اذیت قرار می‌دادیم. بعد از هر سرقت نیز با کمک لعیا و دیگر اعضای باند اموال مسروقه را می‌فروختیم.

بعد از اعتراف متهمان به چندین فقره زورگیری، سرقت42 خودرو و ‌ده‌ها موتورسیکلت در مناطق مرکزی و جنوب تهران، دیگر اعضای باند نیز دستگیر شدند و به اداره آگاهی انتقال یافتند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت: بعد از دستگیری اعضای اولیه باند و انتشار عکس آنها در روزنامه‌ها، تعداد زیادی از مالباختگان برای شکایت از متهمان به اداره آگاهی مراجعه کردند و ماموران موفق شدند اعضای فراری باند را نیز دستگیر کنند.

وی ادامه داد: از آنجا که احتمال می‌رود دختران و زنان دیگری نیز قربانی این باند شده باشند، دادیار شعبه 2 دادسرای جنایی تهران با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره متهمان در روزنامه‌ها، از دیگر افراد که طعمه این سارقان شده‌اند خواسته است برای شکایت به شعبه دوم دادیاری دادسرای جنایی تهران و یا پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان خاوران مراجعه کنند.

کد خبر 85103

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز