عجول‌ترین سارق سریالی آمریکا که به‌مدت 10 روز جنوب کارولینا را در وحشت و هراس فرو برده بود، در جریان یک عملیات تعقیب و گریز از پای درآمد.

پاتریک بوریس، مرد جنایتکاری که به قاتل عجول معروف شده بود، در فاصله 6 روز 5 نفر را به قتل رساند.

27 ژوئن گذشته، 6 تیر ماه، با گزارش قتل یک کشاورز آمریکایی در منطقه روستایی گوفنی در جنوب کارولینای آمریکا، تحقیقات پلیسی برای کشف راز این جنایت آغاز شد.

‌ بررسی‌های اولیه بیانگر آن بود که این کشاورز میانسال از فاصله نزدیکی هدف اصابت گلوله قرار گرفته و به قتل رسیده است، اما قاتل هیچ سرنخی از خود برجای نگذاشته  و بدون آنکه کسی وی را دیده باشد محل جنایت را ترک کرده است.

4 روز بعد از این جنایت، پلیس ایالتی کالیفرنیا اجساد یک زن 83 ساله و دختر میانسال او را در حالی که به ضرب گلوله در داخل مغازه فروش لوازم خانگی‌شان کشته شده بودند، پیدا کرد.

قتلگاه این مادر و دختر در فاصله اندکی از محل وقوع نخستین جنایت پیدا شد. در این جنایت نیز عامل جنایت بدون آنکه ردپایی از خود برجای بگذارد گریخته بود، تنها سرنخی که کارآگاهان از کالبدشکافی مقتولان به دست آوردند این بود که مادر و دختر نیز احتمالا توسط قاتل کشاورز به قتل رسیده بودند؛ چرا که اسلحه‌ای که با آن در هر سه قتل شلیک شده بود یکسان بود.

در حالی که ترس و هراس سراسر کالیفرنیا را فرا گرفته بود و پلیس به‌شدت تحت‌تأثیر افکار عمومی قرار داشت، روز بعد 2 جنایت مشابه دیگر نیز به‌وقوع پیوست که نوع قتل‌ها و اسلحه‌ای که با آن به قربانیان شلیک شده بود با 3 قتل قبلی یکسان بود.

در حالی که فشارها بر پلیس و دستگاه قضایی افزایش یافته بود، در پنجمین جنایت بالاخره مرد جنایتکار اشتباهی را مرتکب شد که باعث شناسایی وی شد، تاخیر او در فرار از صحنه قتل باعث شد تا یکی از همسایه‌ها چهره وی را ببیند.

با این سرنخ، کارآگاهان پلیس به بازجویی ازتنها شاهد جنایت پرداختند و توانستند تصاویر چهره نگاری شده‌ای از عامل جنایت را ترسیم کنند، این تصاویر به سرعت در اختیار گشت‌های پلیس و مردم قرار گرفت تا درصورت دیدن این متهم به سرعت ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

در شاخه دیگری از تحقیقات، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس به بررسی پرونده متهمان سابقه‌دار پرداختند و متهمانی را که احتمال می‌رفت این جنایت‌ها را رقم زده باشند تحت بررسی قرار دادند و در این میان به یک تبهکار مخوف به نام پاتریک بوریس رسیدند که چند روز پیش از وقوع نخستین جنایت از زندان آزاد شده بود، تصاویر چهره این متهم شباهت زیادی با تصویر چهره نگاری داشت و به این دلیل او به‌عنوان اصلی‌ترین مظنون، تحت تعقیب قرار گرفت.
 پلیس با آنکه تمامی مخفیگاه‌های احتمالی بوریس 41 ساله را تحت کنترل قرار داده بود هیچ سرنخی از وی به دست نیاورد.

پایان جنایتکار بعد از آ‌خرین سرقت

روز گذشته در حالی که تحقیقات برای یافتن ردی از مرد جنایتکار ادامه داشت، ماموران پلیس گوفنی کارولینا گزارشی را دریافت کردند که نشان می‌داد در خانه‌ای در این منطقه که در 60 کیلومتری محل وقوع نخستین جنایت قرار داشت سرقتی در حال رخ‌دادن است.

با این گزارش تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس به سرعت خانه‌ محل وقوع سرقت را به محاصره درآوردند اما سارق با دیدن ماموران سعی کرد سوار بر خودروی خود از محاصره ماموران پلیس بگریزد اما در جریان عملیات پلیسی به ضرب گلوله از پای درآمد.

با مرگ مرد جنایتکار، بررسی‌های اسلحه شناسی آغاز شد و کارآگاهان پلیس دریافتند که گلوله‌های شلیک شده به قربانیان با گلوله‌های اسلحه پیدا شده نزد مرد جنایتکار مطابقت دارد.

رئیس پلیس مرکزی کالیفرنیا با تایید اینکه بوریس همان جنایتکار سریالی تحت تعقیب است، می‌گوید: هیچ شکی وجود ندارد که او همان متهم تحت تعقیب است اما ما به درستی نمی‌دانیم که انگیزه او از این جنایت‌های زنجیره‌ای چیست، اگر چه سرقت می‌تواند یکی از انگیزه‌ها باشد.

سوابق 26 صفحه‌ای

به این برگه‌ها نگاه کنید، این را رگی لیود رئیس پلیس منطقه گوفنی در یک میزگرد خبری می‌گوید، اشاره او به‌ ده‌ها برگه‌ای است که در دست دارد و آنها را در هوا تکان می‌دهد.

او می‌افزاید: این 26 برگه تنها قسمتی از سوابق مرد جنایتکاری است که سیستم قضایی او را عفو کرده است تا وی بعد از گذراندن 8 سال حبس از زندان آزاد شود اما آیا واقعا این چنین متهمی باید عفو شده و از زندان آزاد شود و به راحتی در خیابان‌ها راه بیفتد و آدم بکشد.

رگی لیود ادامه می‌دهد: این متهم در 7 ایالت سوابق جنایی از سرقت تا حمله مسلحانه دارد و آن‌وقت عفو می‌شود.بامرگ این قاتل سریالی اکنون آرامش بار دیگر به کارولینا بازخواهد گشت.

کد خبر 85028

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز