گروه حوادث: درگیری یک ساعته بین ده‌ها نفر از مردم در شهرستان اندیمشک، با 7 کشته و 68 زخمی پایان یافت.

در جریان این درگیری که با دخالت پلیس خاتمه یافت، یک مامور نیروی انتظامی به شهادت رسید و 8 مامور دیگر نیز مجروح شدند.

گرچه هنوز خبری از جزئیات و علت اصلی درگیری منتشر نشده است اما رئیس پلیس خوزستان در گفت‌وگو با ایسنا، یک کینه قدیمی را علت درگیری بیان کرده است.  به گفته سردار دارایی، درگیری روز چهارشنبه، 21 اسفند در شهرستان اندیمشک، براساس کینه‌ای قبلی و به‌دلیل بسیار بی‌ارزشی شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: این درگیری میان یکی از طوایف و عده‌ای از جوانان اندیمشکی رخ داد که برای مهار آن، یگان ویژه نیروی انتظامی استان به اندیمشک اعزام شد.

سردار دارایی خاطرنشان کرد: متأسفانه در این درگیری، یک نفر از پرسنل نیروی انتظامی به شهادت رسید و 8نفر دیگر از پرسنل نیز زخمی شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون، 112 نفر در جریان این درگیری دستگیر و 7 قبضه سلاح غیرمجاز نیز کشف شده است، گفت: شناسایی بقیه متهمان و عوامل این درگیری ادامه دارد.

رئیس پلیس خوزستان تلفات این درگیری را 7 کشته و 68 زخمی عنوان کرد.  اظهارات رئیس پلیس خوزستان در حالی بیان می‌شود که محسن کرمی‌ـ فرماندار شهرستان اندیمشک‌ـ نیز درخصوص این درگیری گفت: نزاع روز چهارشنبه اندیمشک، درگیری طایفه‌ای نبوده است.

وی تصریح کرد: این نزاع ساعت 12 ظهر در کوی شهدا رخ داد و با دخالت نیروی انتظامی پس از یک ساعت کنترل شد.

دستگیری 130 نفر

در حالی که رئیس پلیس خوزستان از دستگیری 112 نفر در جریان این درگیری خبر داده است، اما معاون دادستان اهواز، تعداد دستگیری شدگان را 130نفر اعلام کرد و گفت: در این درگیری علاوه بر کشته شدن 7 نفر از شرکت‌کنندگان در نزاع، یک مامور پلیس نیز به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه دلیل این درگیری، اختلافات طایفه‌ای بوده است، بیان داشت: تعدادی از عوامل اصلی درگیری بازداشت شدند و برخی نیز متواری هستند که اطلاعات تکمیلی در این باره در آینده اعلام می‌شود.

معاون دادستان اهواز با اشاره به تشکیل پرونده در دادسرای اندیمشک افزود: دادستان اندیمشک با جدیت پیگیر رسیدگی به این پرونده است و به‌زودی تعدادی از کیفرخواست‌ها صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه جرایمی مانند شرکت در نزاع دسته‌جمعی و داشتن سلاح غیرمجاز نیاز به شکایت ندارد و دادستان وارد این پرونده شده است، خاطرنشان کرد: دادستان در دقایق اولیه این درگیری طایفه‌ای در جریان قرار گرفته و با حضور در محل، موضوع را پیگیری کرده   و به لحاظ اشراف کامل، دستورات جامعی برای شناسایی و دستگیری عوامل اصلی صادر کرده است.

کد خبر 77270

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز