گروه حوادث: اعضای باند تولید داروهای تقلبی که با تبلیغات گسترده در شبکه‌های ماهواره‌ای، داروهای ترک اعتیاد، کپسول‌های لاغری و انواع کرم‌های تقلبی را به فروش می‌رساندند، دستگیر شدند.

راز فعالیت این باند، با شکایت تعدادی از خریداران که بعد از استفاده از داروهای تقلبی دچار عوارض شده بودند، فاش شد. بررسی‌های اولیه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان تهران حاکی از آن بود که سردسته‌های این باند یک زوج جوان هستند که داروهای تقلبی خود را در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ کرده و با دادن شماره تلفن‌های مختلف اقدام به جذب مشتری از سراسر کشور می‌کردند.

ماموران در ادامه تحقیقات دریافتند مرکز فعالیت متهمان در شهرستان کرج است و آنها در سایر استان‌ها ازجمله خراسان، کردستان، سمنان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، فارس، اصفهان، کرمان، خوزستان و مرکزی نیز دارای شعبه هستند و از طریق این شعبه‌ها، داروهای تقلبی را به مردم می‌فروشند.

با این اطلاعات، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی متهمان آغاز شد و آنها در بررسی‌های تخصصی موفق شدند سرکرده اصلی باند که خود را دکتر داروساز معرفی می‌کرد، شناسایی کنند.

با زیر نظر گرفتن این مرد، مشخص شد وی و همسرش بعد از تهیه داروهای تقلبی با هزینه بسیار پایین، آنها را با قیمت 75 تا 130 هزار تومان به فروش می‌رسانند.‌سرهنگ نادر سرکاری - رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان تهران - با بیان این خبر گفت: در حالی که تحقیقات نشان می‌داد این زوج هیچ تخصصی در زمینه تولید دارو ندارند و تمامی این داروها را با استفاده از مواد اولیه قاچاق تهیه می‌کنند، دستور بازداشت آنها صادر شد و ماموران در یک عملیات ضربتی قدم به کارگاه متهمان گذاشتند. 

وی ادامه داد:‌ با دستگیری اعضای این باند، در بازرسی کارگاه آنها تجهیزات کامل تهیه برچسب‌ و هولوگرام‌های تقلبی انواع شرکت‌های معتبر به همراه قوطی‌ها و کپسول‌های خالی داروهای تقلبی کشف و ضبط شد.

سرهنگ کلانتری افزود: در این عملیات، همچنین 172 هزار و 500عدد انواع قرص و کپسول ترک اعتیاد، یک کیلوگرم قرص آماده و آسیاب شده  برای  بسته‌بندی تحت عنوان پودر ترک اعتیاد، تعدادی ژل موضعی ضددرد، 50 عدد نوار تست مرفین، 108 عدد پودر سفید‌کننده دندان و هزار و 500عدد کپسول تقویت جنسی به همراه یک دستگاه بی‌سیم دستی، شوکر و گاز اشک‌آور کشف شد و متهمان به اداره پلیس انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه تا‌کنون 4 نفر از اعضای اصلی باند دستگیر شده‌اند، خاطر نشان ساخت: اعضای این باند تحت عنوان شرکت پارامیس، آنجل و انرژی در شهرستان کرج فعالیت داشتند و تحقیقات درخصوص دیگر فعالیت‌های این باند ادامه دارد

کد خبر 76714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز