همشهری آنلاین: شورای فرهنگ عمومی در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متن این بیانیه به شرح زیر است:

جمهوری اسلامی ایران نظامی است که با شعار توسعه دینداری و پرچمداری رشد معنویت و اخلاق و ارزش­های پسندیده انسانی در جهان به حق داعیه­دار رهایی بشریت از جهل و تباهی پیچیده و سازمان یافته دنیای کنونی است. این دعوت بزرگ، در اشکال مختلف؛ گاه در قالب اعلام مواضع رسمی دولت و نهادهای حکومتی، گاه از طریق تبلیغات رسانه­ای و زمانی نیز با ارائه الگوهای عملی از زندگی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ملت ایران ابراز می­شود. یکی از نمادهای حضور ملت ایران در صحنه تعیین سرنوشت خویش، شرکت آگاهانه، پرشور و اخلاق­مدار آنان در این صحنه ملی و انجام تکلیف الهی است.

براین اساس، انتخابات که بارزترین نماد مردم­سالاری و ترجمان دیگری از جمهوری اسلامی است، باید عرصه نمایش فضایل اخلاقی و رفتارهای شایسته اسلامی و ایرانی باشد. از آنجا که فرض بر این است که نامزدهای عهده­داری مسئولیت سنگین ریاست جمهوری، شیفتگان خدمتگزاری صادقانه به مردم در چارچوب این نظام الهی هستند، انتظار می­رود بیش از هر چیز برای صیانت از حریم حیثیت ملت و نظام بر رفتار سالم و قانونمند خود و ستادهای منتسب به خویش اعمال نظارت کنند.

دقت در به کارگیری واژه­ها، پرهیز از دروغ و تهمت و توجه به منافع و مصالح ملی در موسم انتخابات و به هنگام تبیین برنامه­های خود از یک سو و نقد منصفانه دیدگاه و عملکرد رقیب از سوی دیگر محورهایی هستند که رعایت آن­ها می­تواند به تثبیت و توسعه هر چه بیشتر حاکمیت اخلاق بر فضای سیاسی کشور کمک کند.

شورای فرهنگ عمومی ضمن استقبال از فضای پرشور انتخاباتی و ارج نهادن به تلاش­هایی که بدین منظور صورت می­گیرد، همه دست­اندرکاران و فعالان در امر انتخابات ریاست جمهوری به ویژه نامزدهای محترم، ستادهای انتخاباتی و رسانه­ها را به رعایت بیش از پیش اخلاق فرامی­خواند و امیدوار است با نظارت همگان بر این موضوع مهم، برپایی انتخاباتی پرشور و مردمی، هرگز به قربانی کردن ارزش­های مقبول جامعه اسلامی ایرانی به پای سیاست و درنوردیدن خطوط قرمز و مرزهای با ثبات فرهنگ عمومی ایرانیان مؤمن و با اخلاق نیانجامد.

کد خبر 81990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز