جمعه ۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

احمدی‌نژاد: مأموریتی جز دعوت به امام زمان(عج) ندارم

رئیس‌جمهوری در دیدار با علما و روحانیون استان سمنان با بیان اینکه معتقدیم برای درمان زخم‌ها و مشکلات باید به جراحی‌های بزرگ دست بزنیم، عنوان کرد: در 16 سال گذشته دولت‌ها همین اقدامات اصلاحی را در دستور کار داشتند، اما چون اجرای آن را موجب بحران و به ضرر دولت می‌دانستند، اجرایی نکردند.

ابتدا با همین حرف‌ها نیز می‌خواستند ما را منصرف کنند و جالب اینکه عده‌ای پس از اصرار دولت برای عملیاتی کردن این لایحه می‌گویند چون اجرای آن موجب افزایش مقبولیت دولت می‌شود، باید با آن مخالفت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: همه باورم این است که در طول دوره غیبت امام عصر (عج)، ماموریتی جز دعوت به امام عصر وجود ندارد و جز از طریق امام، راهی برای رسیدن به کمال نیست.

رئیس‌جمهوری همچنین با بیان اینکه شرایط جهان در حال تغییر است، افزود: نظام استکباری بزرگ‌ترین مانع در برابر برپایی حکومت جهانی است و امروز به فضل الهی نظام استکباری در حال فرو ریختن است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دنیا منتظر راه و دوران جدیدی است، خاطرنشان کرد: تنها جایی که مکتب و راه روشنی برای بشریت دارد، جمهوری اسلامی ایران است و ماموریت بزرگ ملت ایران و به‌ویژه علما معرفی این مکتب به جهانیان است.

وی در پایان گفت: استان سمنان همواره کانون جوشش و تربیت علمای بزرگ، خدوم و ارزشمند بوده است. رئیس‌جمهوری در سخنانی دیگر تاریخ ملت ایران را سرشار از صحنه‌های پرافتخار و زرین دانست و یادآور شد: اقشار مختلف مردم سمنان به بهانه استقبال از خادمان ملت، با شور و شعور در خیابان‌های این شهر تجمع کرده بودند تا یک بار دیگر اقتدار و عظمت خود را به رخ بدخواهان بکشند.

مهدی کروبی:  مصلحت ما نیست که انتخابات دوقطبی شود

مهدی کروبی گفت: مردم باید با آمدن پای صندوق‌های رای و اراده شرکت در انتخابات ثابت کنند صاحب اصلی انقلاب هستند و آنها هستند که انتخاب می‌کنند و یا کنار می‌گذارند.

او در جمع مردم اردبیل در ورزشگاه تختی خطاب به حامیانش نیز عنوان کرد: از تمامی کسانی که طرفدار من هستند می‌خواهم اخلاق سالم و درست انتخاباتی را فراموش نکنند، چند روز دیگر انتخابات است یا 22 یا 28 خرداد یک کسی از این آقایان رئیس‌جمهوری می‌شود.

30سال در خدمت بودم. دوران انتخابات تمام می‌شود، مقام به سرعت تمام می‌شود اما بداخلاقی و بدآموزی فراموش نمی‌شود و آثارش می‌ماند. کمال پاکدامنی و صداقت رارعایت کنید و به خاطر دنیای من آخرت خود را نسوزانید، اگر مرا قبول دارید به تخریب دیگران دست نزنید، به‌خصوص جهل نکنید که جهلیات صحیح نیست، بلکه باید بایستیم چون دستمان کوتاه است، باید مواظب باشیم انتخابات مطلوب برگزار شود که ان‌شاءالله درست هم خواهد بود.

وی تاکید کرد: به‌عنوان کسی که بیشترین کار انتخاباتی را کرده از مردم می‌خواهم به‌صورت جدی پای صندوق‌های رای بیایند و اراده کنند. کروبی در پایان در حاشیه این سخنرانی در گفت‌وگوی کوتاه با ایسنا درباره رسیدن اصلاح‌طلبان به اجماع گفت: الان اجماع به مصلحت ما نیست، اگر انتخابات دو قطبی شود و بین من و احمدی‌نژاد و یا آقای موسوی و احمدی‌نژاد رقابت باشد، قطعا قضیه مان همان اول تمام می‌شود. باید کاری کنیم تکثر بالا برود تا نتوانند 50 درصد را به دست آورند.

محسن رضایی:  شورای‌عالی توسعه ملی تشکیل می‌دهیم

محسن رضایی گفت: اشتغال و کاهش نرخ تورم و سوق دادن یارانه‌ها به سمت تولید، از جمله مسائل اصلی در اقتصاد دولت من خواهد بود. او در ستاد انتخاباتی خود میزبان جمعی از خبرنگاران اقتصادی رسانه‌ها شد و با آنها پیرامون مسائل مختلف اقتصادی ایران گفت‌وگو کرد.

وی در این نشست خاطرنشان کرد: در دولت آینده سعی خواهیم کرد نرخ تورم‌ را ثابت نگه داریم و در زمینه یارانه‌های سوخت و انرژی نیز یک برنامه تدریجی خواهیم داشت.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه تصریح کرد: در کنار استفاده از نیروهای توانای زیر 30 سال، قدر تجربه‌ها را هم می‌دانیم و شورای‌عالی توسعه ملی را از طریق حضور آقایان ناطق نوری، هاشمی رفسنجانی، خاتمی و کروبی در حوزه اجرای سیاست‌های اصلی دولت جلو می‌بریم.

رضایی گفت: در حال حاضر حوزه اختیارات رئیس‌جمهوری بسیار وسیع است و اینکه رئیس دولتی بعد از گذشت 4 سال بگوید امکانات کافی در حوزه اقتصاد در اختیارش نبوده است، قانع‌کننده نخواهد بود. در همین جا به شما اطمینان خواهم داد که دولت من یک دولت کارآفرین خواهد بود و ما بر این اساس گداپروری را از جامعه دور و با تغییر سیستم مدیریتی، پول را به سرمایه تبدیل خواهیم کرد.

میرحسین موسوی: ظاهرا مرا نمی‌شناسید

کلمه خبر داد: در حالی که صداوسیما قصد داشت بخش‌هایی مهم از سخنان مهندس موسوی را در فیلم سخنرانی تلویزیونی‌‌اش حذف کند، با مقاومت مهندس میرحسین موسوی در برابر این موضوع، ناچار به عقب نشینی شد.

این کاندیدای انتخابات دهم برای بازبینی فیلم سخنانش با مردم که پیش از این ضبط شده بود، به ساختمان سیما رفت که بنا به گفته ابوالفضل فاتح در خاطرات روزانه‌اش، نماینده شورای بازبینی بی‌مقدمه خطاب به مهندس موسوی بیان کرد که باید بخش‌های مختلفی از سخنرانی خود را حذف کنید.

این حذفیات به لحاظ مفهومی بخش  اساسی از سخنرانی مهندس موسوی بود که به‌دلیل غیرمنطقی و سلیقه‌ای بودن الزامات شورای بازبینی، از سوی میرحسین موسوی پذیرفته نشد. مهندس موسوی در برابر الزامات شورا، چند پرسش مطرح کرد و سپس برخاست و آرام، با متانت و قاطع گفت: ظاهراً مرا نمی‌شناسید. شرایط شما پذیرفتنی نیست. به دوستانتان بگویید رویکرد خود را اصلاح کنند.

کد خبر 81946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز