سه‌شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

موسوی: مردم امیدوار شده‌اند میرحسین موسوی گفت: در جامعه‌ آینده نیاز به سمبل‌ها و نمادهایی داریم که آرمان‌ها و ارزش‌های ما را تداعی کنند ولی متأسفانه گاهی این یادگارها به‌صورت متحجرانه به کار گرفته می‌شوند.

افرادی همچون باکری‌ها، سردارانی بودند که در کنار اینکه به ارزش‌ها نگاه می‌کردند، بسیار مترقی و مدرن بودند و اگر در صحنه‌ مدیریت کشور می‌بودند قطعا می‌توانستند جزو پیشروترین مدیران باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کلمه، وی در جمع خانواده‌های شهدا، ایثارگران و روحانیون استان اردبیل درباره انتخابات آتی گفت: مردم این روزها به خاطر قرار داشتن در آستانه‌ انتخابات در صحنه هستند و به‌دلیل وجود مشکلات در سال‌های اخیر با توجه به نزدیک شدن انتخابات نوعی امید در آنها به‌وجود آمده است.

نخست‌وزیر دوران دفاع مقدس با بیان اینکه «در دوران جنگ اگر افتخاری بود مربوط به مردم و فداکاری‌های آنهاست و دولت تنها راه را باز می‌کرد و در خدمت آن روحیه‌ زیبای مردم بود»، افزود: من هیچگاه تعریف و تمجیدها از آن دوران را به‌خودم نمی‌گیرم و اینها را به روح بلند و زیبای مردم مربوط می‌دانم چرا که من اینقدر زیبا نیستم.

موسوی با بیان اینکه متأسفانه ما از یک جامعه‌ ارزشی به یک جامعه‌ سوداگرانه انتقال پیدا کرده‌ایم، گفت: در جامعه‌ سوداگرانه همه‌ ارزش‌ها قابل خرید و فروش خواهد بود و مسائلی نظیر رانت‌خواری و فساد را در کشور می‌توان دید.

وقتی در جامعه‌ای این طمع به‌وجود بیاید که می‌توان رای نماینده‌ای را خرید، باید زود متوجه شویم که این جامعه با جامعه‌ اول انقلاب فرق کرده است. هیچ‌چیز عزیزتر از این نیست که یک نماینده امانت‌دار مردم باشد. البته نمایندگان به این دام نمی‌افتند ولی وجود همین طمع در جامعه نشان می‌دهد که ما به یک جامعه سوداگرانه انتقال پیدا کرده‌ایم.

کروبی: به برنامه‌های کاندیداها نگاه کنید

دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: در روزهای باقیمانده به انتخابات باید آنچنان کار کنیم و آماده باشیم که بتوانیم انتخاباتی بسیار باشکوه برگزار کنیم. این انتخابات یک فرصت و یک نعمت و از همه‌ مهم‌تر یک حق است که به وسیله‌ مبارزات پدران و مادران و فرزندان شما برای شما به‌وجود آمده است.

به گزارش ایسنا، مهدی کروبی در ساری با اشاره به برنامه‌های خود برای جوانان، دانشجویان و زنان افزود: شما که می‌خواهید در انتخابات شرکت کنید و دست به انتخاب بزنید باید با برنامه کاندیداها و پیشینه‌ کسانی‌که با آنها همکاری می‌کنند آشنا شوید تا بتوانید انتخاب خوبی را داشته باشید.

وی با اشاره به منابع غنی طبیعی در استان مازندران نیز عنوان کرد: متأسفانه ماتاکنون نتوانسته‌ایم خدمتی را که باید به مردم داشته باشیم در حالی‌که از فرصت و عظمت این استان باید به نحو احسن استفاده کرد. ان‌شاءالله درصورت انتخاب تحولی در این استان انجام می‌دهم که مردم با همه وجود این تحول را احساس کنند.

این کاندیدای انتخابات دهم ریاست‌جمهوری همچنین در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: اگر طالب تغییر هستید، اگر از اوضاع ناراضی هستید، اگر از انزوای سیاسی رنج می‌برید، اگر ناراحتید که ملت با این تاریخ کهن در دنیا تحقیر شوند، اگر گرانی و بیکاری هست و با معلمان و دانشجویان با حرمت برخورد نمی‌شود و با شهروندان عادی، برخورد می‌شود، اگر از این اوضاع ناراضی هستید باید در انتخابات شرکت کنید و خودتان سرنوشت مسئول اجرایی کشور را مشخص کنید.

کروبی افزود: انتخابات پیش رو یک فرصت است که گرچه قدری مشکل است اما ایجاد تغییر در پی این انتخابات، عملی و شدنی است.

رضایی: تشکیل کنسرسیوم جهانی برای غنی‌سازی‌

محسن رضایی گفت: اگر انتخاب شود، در جهت تشکیل کنسرسیومی جهانی برای غنی‌سازی‌ اورانیوم در جمهوری اسلامی ایران تلاش خواهد کرد.به گزارش ایرنا، وی روز سه‌شنبه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه افزود:ما به غنی‌سازی‌ ادامه می‌دهیم، اما با مشارکت کشورهای همسایه و اروپایی‌ها، کنسرسیومی تشکیل داده که در ایران اداره خواهد شد.

احمدی‌نژاد: انحصار پست‌ها در حلقه‌های بسته

رئیس‌جمهوری گفت: حلقه بسته‌ای که طی 4 سال گذشته همواره تلاش کرده‌اند که شرایط را به وضع سابق بازگردانند، امروز در آستانه انتخابات نیز می‌خواهند این امر محقق شود و عده کمی پست‌ها و امتیازات کشور را به دست گیرند  و آن را در انحصار خود درآورند.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی در همایش بانوان حامی خود، عنوان کرد: امروز بخشی از حلقه انحصارطلب شکسته شده و دلیل آنکه این همه هجمه، توهین و تهمت زده می‌شود به‌دلیل عصبانیت‌شان است.

وی تصریح کرد: این عده محدود انحصارطلب می‌خواهند با شکست اراده ملت شرایط را به وضع گذشته بازگردانند.

کد خبر 82757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز