همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: فرآیند دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز سه‌شنبه 15 اردیبهشت با دستور وزیر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کامران دانشجو در نشستی خبری در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی با بیان اینکه برخی روزنامه‌ها و جراید به اشتباه درباره نام نویسی هزار نفر برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اخباری را منتشر کرده‌اند اضافه کرد: نام نویسی داوطلبان بر اساس قانون از روز سه شنبه در وزارت کشور آغاز می‌شود.

وی افزود: برای تسهیل در امر نام نویسی داوطلبان انتخابات سایتی را معرفی کرده بودیم که برخی در آن نامنویسی کردند اما این اقدام به هیچ وجه مورد قبول ستاد انتخابات کشور نیست و داوطلبان و یا وکیل آنان باید از پانزدهم اردیبهشت شخصا مدارک لازم را برای نام نویسی به وزارت کشور ارائه کنند.

دانشجو گفت: تکمیل پرسش نامه اینترنتی فقط در کاهش زمان نام نویسی داوطلبان موثر است و داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید پرسشنامه چهار صفحه‌ای اعلام داوطلبی 4 برگ کپی صفحات شناسنامه و 12 قطعه عکس 6 در 4 با پشت نویسی مشخصات شناسنامه‌ای خود را تحویل ستاد انتخابات دهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: راه اندازی سایت نام نویسی داوطلبان انتخاباتی زمان نامنویسی را از 45 دقیقه به 15 دقیقه کاهش می‌دهد.

دانشجو افزود: امروز اطلاعیه نام نویسی رسمی داوطلبان دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منتشر خواهد شد.

وی گفت: ستاد انتخابات کشور از مهر پارسال تمهیداتی را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده و سه انتخابات میان دوره‌ای در برخی مناطق کشور اندیشیده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به ماده 35 قانون انتخابات " از رجال مذهبی و سیاسی بودن، ایرانی الاصل، تابعیت ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه، امانت و تقوا و نیز مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور " را از شرایط انتخاب شوندگان دانست و اضافه کرد: ستاد انتخابات کشور محدودیتی برای نام نویسی مراجعه کنندگان ندارد اما آنان باید دارای پیشینه سیاسی و اجرایی باشند.

دانشجو گفت: با توجه به اینکه دولت در پی کاهش سن رای دهندگان به 15 سال تمام بود اما این اقدام صورت نگرفت و اکنون به عنوان مجری و مسوءل ستاد انتخابات داشتن 18 سال تمام ، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و نداشتن جنون را به عنوان شرایط انتخاب کنندگان لحاظ می‌کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین از آماده شدن تعرفه‌های انتخابات ریاست جمهوری تا پایان هفته خبر داد و تصریح کرد: ارسال این تعرفه‌ها به فرمانداری‌ها از نیمه دوم خرداد انجام می‌شود.

وی گفت: هیئت‌های اجرایی نیز از روز سه شنبه 15 اردیبهشت تا پنج شنبه  17 اردیبهشت تشکیل می شوند و تعداد شعب و مکان آن‌ها را تعیین می‌کنند.

دانشجو افزود: مهرهای انتخابات ریاست جمهوری نیز تا 10 روز آینده تحویل فرمانداری‌ها خواهد شد.

وی گفت: صندوق‌های اخذ رای بر اساس درخواست استان‌ها تحویل فرمانداری‌ها شده است.

دانشجو افزود: انتخابات ریاست جمهوری دهم در 368 فرمانداری برگزار می‌شود.

کد خبر 80542

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز